آفتاب

حسام‌الدین آشنا: مقایسه روحانی و جلیلی یک مقایسه ظالمانه است/تفاوت این دو، تفاوت یک لحظه نیست

حسام‌الدین آشنا: مقایسه روحانی و جلیلی یک مقایسه ظالمانه است/تفاوت این دو، تفاوت یک لحظه نیست

مشاور فرهنگی رییس جمهور می‌گوید: روحانی سال‌ها نایب رییس مجلس بودند، صدها جلسه بسیار سنگین را اداره کردند. مقایسه دکتر جلیلی و دکتر روحانی یک مقایسه ظالمانه است.

سایت نامه نیوز در بخشی از گفتگوی خود با حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور نوشت؛

بین شما و آقای جلیلی تفاوت نگاهی زیادی وجود دارد. یا افرادی مانند آقای کواکبیان و رمضان زاده هم خروجی های  دانشگاه امام صادق هستند. این تفاوت ها در این فضا چطور قابل توضیح است؟

بین فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق اشتراکات بنیادینی وجود دارد، تفاوت‌ها در سلیقه‌های اجرایی است، ولی آن اشتراکات بنیادین خیلی مهم است. بین من و آقای جلیلی و دیگر فارغ التحصیلان قدیمی‌تر این دانشگاه شباهت‌های اساسی خیلی جدی وجود دارد.

شباهت دکتر آشنا و با دکتر سعید جلیلی چیست؟
پیوند با اسلام و انقلاب اسلامی، پیوند با امام و رهبری. توجه به ارزش های انقلابی و توان اقدام در روش‌های غیر بوروکراتیک و تقدم اخلاق بر سیاست.

همانقدر که دکتر آشنا، آقای جلیلی را دلبسته به امام و انقلاب می‌داند، او هم متقابلا این حس را نسبت به شما دارد؟
حتما اگر از ایشان بپرسید همین پاسخ را می دهند.

یعنی در این حوزه تفاوت نگاهی وجود ندارد؟
فکر نمی کنم.

بعد از مناظره آخر و دیالوگ‌های پینگ پونگی که بین آقای جلیلی و روحانی برقرار شد خیلی عنوان می کردند به جز مباحث هسته ای، شما هم اطلاعات زیادی را با توجه به شناخت تان از سعید جلیلی در اختیار آقای روحانی گذاشتید که به آقای روحانی در این مناظره کمک کرد؟

مثلا چه اطلاعاتی؟ مگر ایشان از اطلاعاتی علیه آقای جلیلی استفاده کرد؟

همین که در مقابل جلیلی خیلی خوب توانستند با آرامش مناظره را پیش ببرند؟
این به میزان فاصله سنی و تجربیات اجتماعی و سیاسی این دو نفر بر می‌گردد. این تفاوت، تفاوت یک لحظه نیست. آقای جلیلی متولد 43 هستند، آقای روحانی متولد1327 هستند. یعنی 16 سال فاصله سنی دارند. که این 16 سال با یک دوره تاریخی خیلی خاصی از کشور همراه بوده است و تجربیات سیاسی و اجتماعی را برای ایشان به همراه داشته است.

آقای روحانی سال‌ها نایب رییس مجلس بودند، صدها جلسه بسیار سنگین را اداره کردند. مقایسه دکتر جلیلی و دکتر روحانی یک مقایسه ظالمانه است. یعنی ظلم به آقای جلیلی است که بخواهیم ایشان را با آقای روحانی مقایسه کنیم. چون این دو نفر تجربیات متفاوتی دارند. وقتی که آقای جلیلی مثل من و هزارها نفر دیگر به عنوان دانشجویان بسیجی در جبهه بودند، آقای روحانی سطح کلان جنگ را اداره می کردند. این فاصله در همه ابعاد دیگر هم وجود دارد.

مشروح این گفتگو را {اینجا} بخوانید.

/27220

کد N425435

وبگردی