آفتاب
در بیانیه اجلاس فلسطین اعلام شد:

تاکید 50 کشور جهان بر تحریم کالاهای اسرائیلی و برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل

تاکید 50 کشور جهان بر تحریم کالاهای اسرائیلی و برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل

نشست اعضای کشورهای فلسطین کشورهای عدم تعهد در بیانیه پایانی خود در تهران ضمن اعلام حمایت کامل از ملت فلسطین در مقابل تجاوزات اسرائیل بر لزوم تحریم کالاهای اسرائیلی و برگزاری جلسه شورای امنیت جهت بررسی تجاوزات اسرائیل به نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته فلسطین کشورهای عدم تعهد در بیانیه پایانی اجلاس خود در تهران بر حمایت کامل از ملت و رهبری فلسطین در مقابل تجاوزات اسرائیل تاکید کرد.

در این بیانیه همچنین بر پیشنهاد سوریه برای به جریان انداختن طرح تحریم کالاهای اسرائیلی تاکید شد.

علاوه بر این پیشنهاد الجزایر مبنی بر درخواست برگزاری جلسه شورای امنیت جهت بررسی تجاوزات اسرائیل به نوار غزه پذیرفته شد.

بنا بر این گزارش ، در ادامه اقدامات دیپلماتیک ایران و به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور بررسی وضعیت بحرانی مردم غزه نشست یک روزه فلسطین جنبش عدم تعهد در خصوص بررسی وضعیت بحرانی مردم غزه با سخنرانی رئیس جمهور کشورمان امروز صبح در تهران آغاز به کار کرد.

جمهوری اسلامی ایران به دلیل اهمیت موضوع فلسطین علاوه بر اعضای کمیته فلسطین از سایر اعضای جنبش نیز برای شرکت در اجلاس دعوت کرده است. تاکنون مجموع کشورهایی که برای حضور در اجلاس اعلام آمادگی کرده اند بالغ بر 50 کشور است که از آن میان 7 کشور فلسطین، قطر، ونزوئلا، لبنان، بنگلادش، سودان و اوگاندا در سطح وزیر و مشاور وزیر و 7 کشور نیز در سطح قائم مقام و معاون وزیر مشارکت دارند.
 

کد N425428

وبگردی