آفتاب

درگیری‌های جدید میان تروریست‌ها و ارتش لبنان/نشست کابینه درباره وقایع "عرسال"

درگیری‌های جدید میان تروریست‌ها و ارتش لبنان/نشست کابینه درباره وقایع "عرسال"

در حالی که ارتش لبنان اعلام کرده است که همچنان به عملیات خود برای راندن تروریست‌ها از شهرک عرسال ادامه می‌دهد، منابع لبنانی از وقوع درگیری‌های شدید میان ارتش لبنان و گروه تروریستی جبهه النصره و داعش در شهرک مذکور و کشته شدن 15 نیروی ارتش خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، منابع لبنانی اعلام کردند که امروز (دوشنبه) درگیری‌های شدیدی میان ارتش لبنان و افراد مسلح گروه تروریستی جبهه النصره و گروه داعش در منطقه "راس السرج" در شهرک عرسال واقع در شرق لبنان رخ داد و ارتش موفق شد تعداد زیادی از اعضای داعش و جبهه النصره را به هلاکت برساند.

به گزارش منابع، ساکنان شهرک عرسال تلاش می‌کنند تا به خاطر درگیری‌ها از این شهرک خارج شوند اما گروه جبهه النصره مانع از خروج آن‌ها شده‌اند.

همچنین منابع نظامی در شهرک عرسال اعلام کردند که افراد مسلح النصره و داعش منازل برخی از شهروندان لبنانی را به آتش کشیدند و سه کودک لبنانی به ضرب گلوله تروریست‌ها کشته شدند.

به گزارش فرماندهی ارتش لبنان، نیروهای ارتش درحال حاضر کنترل برخی از مناطق و از جمله برخی ساختمان‌های غیردولتی را در دست گرفته‌اند.

همچنین منابع لبنانی اعلام کردند که ارتش لبنان تجهیزات نظامی زیادی را برای ادامه عملیات خود علیه تروریست‌ها در عرسال مستقر کرده است.

از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از این است که طی درگیری‌های اخیر میان ارتش لبنان و افراد مسلح جبهه النصره و داعش 15 تن از نیروهای ارتش کشته شده‌اند.

در همین راستا منابع لبنانی اعلام کردند که کابینه لبنان امروز (دوشنبه) نشست فوق العاده‌ای را برای بررسی اوضاع امنیتی در عرسال برگزار می‌کند.

همچنین وزارت خارجه سوریه حمله افراد مسلح و تروریست‌ها به ارتش لبنان در عرسال و به شهادت رسیدن تعداد زیادی از نیروهای ارتش در این حمله را محکوم کرد.

در این بیانه آمده است که دولت سوریه از ارتش لبنان در مقابله با تروریست ها حمایت می کند و اطمیان دارد که ارتش لبنان در جنگ با تروریست ها و ناکام گذاشتن طرح و نقشه های آنان پیروز خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مبارزه سوریه، عراق و لبنان با تروریسم در واقع دفاع از امنیت و ثبات منطقه است و درگیری ها در شهرک عرسال لبنان و حملات تروریست ها به اعضای ارتش این کشور نشان می دهد که ما باید از این ارتش در مقابله با گروه های تروریستی حمایت به عمل آوریم.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که حملات تروریست ها با هدف از بین بردن ثبات و امنیت لبنان صورت می گیرد.

انتهای پیام

کد N425402

وبگردی