آفتاب

پیشنهادی برای پر کردن جای خالی هاشمی

پیشنهادی برای پر کردن جای خالی هاشمی

شاگرد سابق مصباح یزدی گفت: بنده امام جمعه ای ندیدم غیر از رهبر انقلاب که مثل آیت الله هاشمی خطبه پر بار مذهبی و سیاسی داشته باشند. همه ائمه جمعه خوب هستند و خطبه های معقولی ایراد می کنند اما به اعتراف همه صاحب نظران جای خالی بحث های تحلیلی و تفسیری آیت الله هاشمی در نماز جمعه خالی است.

به گزارش ایسنا، محسن غرویان در گفتگو با روز نو با بیان این نکته در مورد بازگشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به نماز جمعه گفت: آیت الله هاشمی استفاده ظریفی از آیات قرآن در نمازجمعه می کردند و مسائل روز جامعه را بواسطه آن تفسیر می کردند. اگر ایشان به نماز جمعه برگردند جمعیت فراوانی شرکت خواهند کرد.

وی در تاثیر حرف های خطیب جمعه در جامعه اظهار کرد: شخصیت خطیب در گفتار و کلامش مشخص است و اگر وی شخص اعتدال گرائی باشد این اعتدال در کلامش هم اشکار است و مردم تحت تاثیر آن قرار می گیرند و باعث فرهنگ سازی بر اساس اعتدال در جامعه می شود به همین دلیل معتقدم حضور هاشمی در نمازجمعه می تواند آرامش را برای کشور به ارمغان بیاورد.

شاگرد سابق مصباح یزدی با بیان اینکه اگر آیت الله هاشمی دیگر تمایلی برای حضور در نمازجمعه تهران ندارند گفت:به نظر می رسد دکتر روحانی هم می تواند در جایگاه خطیب نماز جمعه تهران قرار بگیرد و جای خالی آیت الله هاشمی را در این جایگاه مهم پر کند.

غرویان در پایان گفتگو با روزنو خاطرنشان کرد: این امر که رییس جمهور، خطیب نماز جمعه تهران باشد هم مسبوق به سابقه است و معتقدم این اتفاق مبارک هم از لحاظ حقوقی اهمیت دارد هم بدلیل نزدیکی خط مشی دکتر روحانی و آیت الله هاشمی و همچنین محبوبیت ویژه دکتر روحانی در جامعه باعث می شود که قشر وسیع مردم از نمازجمعه استقبال کنند چرا که نماینده منتخب آنها خطیب جمعه خواهد بود.

انتهای پیام

کد N425365

وبگردی