آفتاب

روسیه در نوار مرزی با اوکراین ،رزمایش نظامی برگزار می کند

روسیه در نوار مرزی با اوکراین ،رزمایش نظامی برگزار می کند

تهران- ایرنا- روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد رزمایش نظامی با استفاده از جت های جنگنده بمب افکن نزدیک مرزهای اوکراین برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، ˈایگور کلیموفˈ یک سخنگوی نیروی هوایی روسیه گفت بیش از یکصد فروند هواپیما و بالگرد در رزمایش نظامی پنج روزه که از روز دوشنبه (13 مرداد/ 4 اوت) آغاز می شود ،شرکت می کنند.

به گفته کلیموف، این رزمایش اولین رزمایش نظامی از مجموعه تدابیری است که با هدف تقویت هماهنگی ها در ارتش روسیه برگزار می شود.

کلیموف تاکید کرد جت های جنگنده ˈسوخو -27ˈ و ˈمیگ 31ˈ، همچنین بمب افکن های ˈسوخو -34ˈ و میگ های 8، و 24 در این رزمایش استفاده می شوند.

بر پایه این گزارش، رزمایش نظامی روسیه در حالی برگزار می شود که درگیری ها در شرق اوکراین شدت گرفته و کی یف مبارزه با جدایی طلبان در شرق را تشدید کرده است.

روابط روسیه و اوکراین در پی برکناری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری پیشین این کشور بعد از اعتراضات مردمی در ماه نوامبر گذشته (آذر 1392) به دلیل امضا نکردن توافق تجاری توسط وی با اتحادیه اروپا، الحاق شبه جزیریه کریمه به روسیه و سلسله حوادث مرتبط با فعالیت جدایی طلبان در شرق اوکراین به شدت تیره شده است.

اروپام**9157**1485**5981
کد N425342

وبگردی