آفتاب

هشدار علمای اندونزی به مسلمانان: تحت تاثیر داعش قرار نگیرید

هشدار علمای اندونزی به مسلمانان: تحت تاثیر داعش قرار نگیرید

کوالالامپور – ایرنا – علمای اسلامی اندونزی به مسلمانان این کشور در خصوص تحت تاثیر قرار گرفتن از تفکرات گروه تکفیری و تروریستی داعش هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، ˈهاشم موزادیˈ رییس پیشین نهضت العلما اندونزی روز دوشنبه گفت که به عنوان یک مسلمان باید از مسلمانان اندونزی بخواهم تحت تاثیر گروه تروریستی داعش قرار نگیرند.

وی در متنی که در رسانه های محلی اندونزی منتشر شد، از مسلمانان خواست از گروه تروریستی و تکفیری داعش حمایت نکرده و از آن فاصله بگیرند.

علمای اندونزی پس از انتشار فیلمی در شبکه یوتیوب که در آن برخی اعضای اندونزیایی گروه تروریستی داعش خواستار پیوستن مردم به این گروه شند، هشدار به مردم این کشور را آغاز کردند و این گروه را مورد نکوهش قرار دادند.

رییس پیشین نهضت العلما اندونزی به مسلمانان این کشور به ویژه اعضای نهضت العلما هشدار داد از گروه تروریستی داعش و سایر اقداماتی که باعث تفرقه بین مسلمانان می شود پرهیز کنند.

وی گفت که گروه تروریستی داعش مربوط به خاورمیانه است و تناسبی با شرایط اندونزی ندارد.

وی با اشاره به این که بذر افراط گرایی در اندونزی کاشته شده است، خطاب به مسلمانان این کشور گفت: این بذرها که بعد از انتخابات ریاست جمهوری توسط گروه های تروریستی در اندونزی کاشته شده اند می تواند امنیت مسلمانان اندونزی و وحدت این کشور را تهدید کند.

ˈهاشم موزادیˈ با تاکید بر این که داعش همه چیز را تخریب می کند، افزود: پیامبر اسلام (ص) به مسلمانان آموزش نداده است که هر اقدامی را توجیه کنند. در تاریخ اسلام خوارج نیز با حفظ برخی اصول به خود اجازه می دادند برخی چیزها که در جهت مخالف آنهاست را تخریب کنند.

وزارت امور مذهبی اندونزی نیز امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه ای از شهروندان این کشور خواست از گروه تروریستی داعش که قصد ایجاد یک خلافت به اصطلاح اسلامی را دارد، حمایت نکنند.

ˈلقمان حکیم سیف الدینˈ وزیر امور مذهبی اندونزی در این بیانیه تاکید کرد حمایت از گروه تروریستی داعش طبق قانون اندونزی می تواند باعث لغو شهروندی حامیان این گروه تروریستی شود.

وی همچنین از رهبران مذهبی و سیاسی اندونزی خواست اعضای خود را در مورد اهداف گروه تروریستی داعش آگاه تر کنند و به آنها بیاموزند که اسلام رحمت العالمین است و وحدت مسلمانان باید حفظ شود.

برخی از گروه ها و مردم اندونزی نیز ضمن محکوم کردن گروه تروریستی داعش از دولت این کشور خواستند مقابل کسانی که خواستار حمایت از گروه تروریستی داعش هستند ایستادگی کند.

ˈسلامت افندی یوسفˈ رئیس شورای اجرایی نهضت العلماء اندونزی و ˈعبد المعطیˈ دبیر کل سازمان محمدیه اندونزی نیز با تاکید بر این که اسلام خشونت های این گروه تکفیری که در سوریه و عراق فعال است و منطقه را به وحشت انداخته سرزنش می کند، از مسلمانان خواستند با گروه تکفیری داعش همکاری نکنند.

رئیس شورای اجرایی نهضت العلماء اندونزی گفت که مردم باید هوشیار باشند. هدف این گروه تکفیری ایجاد خلافت یا حکومت اسلامی نیست، بلکه سران این گروه با سوء استفاده از تفرقه مذهبی بدنبال منافع گروه خود هستند.

دبیر کل سازمان محمدیه اندونزی نیز ضمن ابراز نگرانی از حمایت های روبه رشد محلی از گروه تکفیری داعش، گفت تمام مسلمانان اندونزی باید بدانند اسلام از خشونت پشتیبانی نمی کند، بلکه اسلام درپی خوبی و وحدت است. گروه تکفیری و تروریستی داعش در چارچوب دین اسلام نیز حرکت نمی کند و پیوستن به این گروه جهاد نیستˈ

اخیرا فیلمی هشت دقیقه ای در شبکه یوتیوب قرار گرفته که در آن فردی با نام ˈبومحمد اندونزیˈ از این کشور جنوب شرق آسیا مردم را به ˈپیوستن به صفوف مبارزهˈ و عملیات تروریستی این گروه تکفیری فرامی خواند و مدعی است پیوستن به این گروه جهاد است.

آساق**241**1611
کد N425328

وبگردی