آفتاب

مقام وزارت خارجه اردن: قدس مساله محوری و مهم برای همه است

مقام وزارت خارجه اردن: قدس مساله محوری و مهم برای همه است

تهران - ایرنا - مدیرکل بین الملل وزارت خارجه اردن مساله قدس را محوری ترین و مهم ترین دغدغه همه کشورها دانست و گفت: تا تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس قوانین بین المللی نباید از هیچ کوششی در این زمینه دریغ کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مدیرکل بین الملل وزارت خارجه اردن در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد جهت رسیدگی به وضعیت غزه اظهار داشت: متاسفانه آنچه که امروز در غزه رخ می دهد نه تنها باعث مجروح و کشته شدن جمعی از مردم بی دفاع فلسطین می شود بلکه باعث آوارگی بیش از 50 هزار نفر از ساکنان این منطقه و همچنین ویرانی گسترده اماکن غیرنظامی می شود و این نشان می دهد که اسرائیل بین مردم فلسطین و نظامیان هیچ تفاوتی قائل نیست.

وی افزود: در این راستا دولت اردن خواهان محاکمه مجرمان است و در این زمینه از سازمان ملل و شورای امنیت درخواست دارد احساس مسوولیت کرده و برای مقابله با گسترش این کشتارها تلاش کنند.

وی همچنین افزود: اردن ضمن محکوم کردن تجاوزات اسرائیل از مردم کشورهای مختلف می خواهد حمایت های عملی خود را برای مقابله با این تجاوزات اعلام کنند.

وی همچنین خواهان پایان یافتن کشتار مردم غیرنظامی در غزه شد و گفت: ما اعتقاد راسخ داریم که تجاوز صورت گرفته با حمایت همه جانبه جامعه بین المللی می تواند پایان یابد.

مدیرکل بین الملل وزارت خارجه اردن به تاکید پادشاهی این کشور برای تلاش و تشریک مساعی با کشورهای منطقه برای یافتن یک راه حل نهایی در غزه اشاره کرد و گفت: ما تماس های مختلفی با تشکیلات خودگردان فلسطین و مقامات کشورهای مختلف داشتیم تا کمک کنیم آتش بس دائم در این کشور برقرار شود.

وی خواهان عقب نشینی فوری نیروهای نظامی اسرائیلی از غزه شد و تاکید کرد: ما بر حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت شان تاکید و از رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری این اجلاس ویژه و همچنین حمایت شان از مردم فلسطین تشکر می کنیم.

سیام ** 9173 ** د . الف ** 1418
کد N425317

وبگردی