آفتاب

وزیرخارجه لوکزامبورگ: حملات اسراییل در غزه جنایات ضد بشری است

وزیرخارجه لوکزامبورگ: حملات اسراییل در غزه جنایات ضد بشری است

برلین- ایرنا- در ادامه واکنش های بین المللی به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و هدف قراردادن منازل مسکونی و مدارس، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ گفت: اقدامات اسراییل علیه مردم غزه جنایات ضد بشری است و به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

واکنش ها به حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل در شهر رفح در نوار غزه همچنان از سوی مردم دنیا و مقام ها و مسوولان کشورهای مختلف ادامه دارد و عمق این حمله وحشیانه به گونه ای است که اغلب مقام های مسوول کشورها، از این حمله به عنوان یک تراژدی یاد می کنند.

درحمله هوایی روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل در شهر ˈرفحˈ در نوار غزه، دست کم 10 فلسطینی شهید و حدود 30 نفر دیگر زخمی شدند. این سومین بار است که یک مدرسه سازمان ملل ظرف ده روز هدف قرار می گیرد و این اقدام در بحبوحه خشم فزاینده بین المللی از تلفات رو به افزایش غیر نظامیان در جریان جنگ 28 روزه بین اسرائیل و مبارزان فلسطینی در غزه انجام شده است.

ˈژان اسلبورنˈ وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در مصاحبه با ˈدویچلند فونکˈ ضمن انتقاد شدید از عملکرد نظامیان صهیونیست در نوار غزه، گفت: بمباران پی درپی مدارس و منازل مسکونی در غزه یک جنایت انسانی است و نمی توان آن را با عنوان دفاع از خود توجیه کرد.

اسلبورن افزود: منطقه غزه امروز تبدیل به یک قبرستان شده و اسرائیل با تحمیل جنگ به مردم این منطقه، مدعی است حقی را برای خود محفوظ نگه داشته که در واقع نقض توافقات بین المللی است.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ در ادامه با درخواست از دولت های اروپایی برای محکوم کردن هرگونه جنگ و خشونت، گفت:حل و فصل کامل درگیری های نظامی در خاورمیانه و برقراری صلح دائمی در دست اسرائیل است و باید در رفتار خود با فلسطینی ها تغییر روش دهد.

اسلبورن با تاکید بر ضرورت تشکیل دولت مستقل فلسطینی، گفت: فلسطینیان نیازمند یک دولت مستقل برای خود هستند وگرنه صلحی بوجود نمی آید.

براساس گزارش ها، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات نظامی به غزه در هشتم جولای تاکنون، 136 مدرسه ، 24 بیمارستان و درمانگاه و 25 آمبولانس را مورد حمله قرار داده است.

در جنایات ضد بشری رژیم اشغالگر قدس در غزه ، بیش از1800فلسطینی شهید و هزاران نفر دیگر نیز مجروح شدند.

اروپام** 2051** 1701**1485**5981
کد N425313

وبگردی