آفتاب
پس از حدود یک ماه از جنگ علیه ملت فلسطین؛

اذعان محافل صهیونیستی به شکست تل آویو در غزه/ارتش اسرائیل در مقابل مقاومت ناتوان است

اذعان محافل صهیونیستی به شکست تل آویو در غزه/ارتش اسرائیل در مقابل مقاومت ناتوان است

حدود یک ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی می گذرد که تنها نتیجه آن کشتار بی رحمانه صدها کودک، تخریب وحشیانه منازل، مساجد، مدارس و حتی بیمارستانها بوده است به طوری که تحلیلگران و کارشناسان صهیونیست با اذعان به شکست تل آویو در این جنگ تاکید کردند اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ دست نیافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های اسرائیلی، این کارشناسان تاکید کردند ارتش اسرائیل قدرت یکسره کردن نبرد را به نفع خود ندارد.

روزنامه هاآرتض هم در سرمقاله ای با اذعان به ناتوانی رژیم صهیونیستی در این جنگ و تاکید بر شکست اطلاعاتی این رژیم و  اینکه تنها نتیجه این جنگ، کشتار و آواره شدن مردم غزه و تخریب زیرساختهای این منطقه است، جنبش حماس را دشمن مصمم با بودجه اندک دانست.

آری شبیط تحلیلگر اسرائیلی می گوید عملیات "صخره سخت" با شکست روبرو شده است، و رزمندگان حماس همچنان شلیک می کنند و به داخل شهرک ها نفوذ می کنند و تا کنون دهها نظامی را کشته اند یا زخمی کرده اند، زیرا ارتش به طور جدی برای این جنگ آماده نشده است.

وی افزود حماس ماهیت پوشالی و شکننده ارتش اسرائیل را بر ملا کرد و تلفات سنگینی به نظامیان و زیر ساخت های اسرائیل وارد کرد، زیرا مفهوم راهبردی حاکمیت نقض شده است و ارتش قدرت یکسره کردن نبرد را در درگیری های تن به تن به نفع خود ندارد، قدرت منطقه ای اسرائیل نتوانسته است بر حماس مسلط شود که موفق شده است اسرائیل را از چهار دهه پیش درمعرض تهدید واقعی قرار دهد.

رون بن یشای یک کارشناس نظامی صهیونیست تاکید کرد حماس، پنج عملیات را انجام داده است که 20 درصد کل تلفات ارتش در این جنگ مربوط به این عملیاتها بوده است.

وی یکی از دلایل موفقیت حماس را نادیده گرفته شدن قدرت این جنبش مقاومت از سوی رژیم صهیونیستی در جدی نگرفتن تهدیدها آن دانست.

از سوی دیگر، ناحوم بارنیاع یکی دیگر از تحلیلگران صهیونیست از بروز کشمکش و جنجال گسترده در میان محافل صهیونیست پس از جنگ کنونی علیه غزه و شکست ها و دستاوردهای تل آویو خبر داد و خواستار تحقیق از عملکرد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در جریان جنگ شد.

وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی هم به شکست این رژیم در جنگ علیه نوار غزه و دست نیافتن به اهداف مورد نظر خود اعتراف کرده بود.

موشی یعلون وزیر امنیت رژیم صهیونیستی هم گفت ما بهای سنگینی پرداخت کرده ایم، ارتش بهترین سربازانش را به خاطر هدف نابودی تونل ها از دست داده است، اشاره وی به تیپ گولانی است که تلفات سنگینی در برابر رزمندگان مقاومت متحمل شده اند.

یعلون در عین حال بر ادامه تجاوزات ارتش رژیم اشغالگر قدس به منازل و تاسیسات زیربنایی غزه تاکید کرد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عقب نشینی بخشی از نظامیانش از نوار غزه خبر داده است که این تصمیم با هدف فرار این رژیم از وظایفی که بر اساس توافق آتش بس با گروههای مقاومت باید به آن عمل کند، قلمداد شده است.

اعترافات یک ژنرال صهیونیست

آویگدور کاهلانی از وزیران سابق رژیم صهیونیستی و فرمانده ارتش این رژیم در جنگ 1967 گفته است اسرائیل باید به حقیقت اعتراف کند که حماس به ما درس(عبرت) داده است.

وی افزود من قدرت دشمن را ناچیز نمی شمارم، ما فهمیدیم که آنها قدرت موشکی دارند، ولی درس نگرفتیم و حجم این خطر را درک نکرده ایم.

وی افزود باید با مصر همکاری کنیم، از تلاشهای السیسی رئیس جمهور مصر در مقابله با ترکها تقدیر می کنیم، زیرا مصر برای تحمیل راه حلی بر حماس تلاش می کند.

کد N425309

وبگردی