آفتاب

مشاور نخست وزیر بنگلادش:مردم جهان از جنایات اسراییل آگاه شده اند

مشاور نخست وزیر بنگلادش:مردم جهان از جنایات اسراییل آگاه شده اند

تهران - ایرنا- مشاور نخست وزیر بنگلادش با بیان این که باید اقدام عملی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی انجام داد، گفت: مردم جهان نسبت به جنایات اسراییل آگاه شده اند و دیگر بهانه دفاع از خود این رژیم خریداری ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «گوهر ریزوی» روز دوشنبه در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد، افزود: لازم است اعضای این کمیته فقط به صدور یک قطعنامه اکتفا نکنند و مسیر دیگری را در پیش گیرند.

وی با بیان این که مردم جهان از جنایات رژیم صهیونیستی خسته شده اند، ادامه داد: جهانیان و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی، اسراییل را این گونه نمی بینند که برای ماهیت خویش می جنگد بلکه آن را یک جنایتکار می شناسند.

مشاور نخست وزیر بنگلادش با بیان این که افکار عمومی بسیار حایز اهمیت است و می تواند تاثیر مستقیمی بر روی تصمیمات دولت ها داشته باشد، اضافه کرد: بسیاری از مردم و دولت ها به طرفداری از فلسطینی ها بلند شده اند و همه مایلند اقدام عملی و موثری انجام دهند تا تجاوزات اسراییل متوقف شود.

گوهر ریزوی با یادآوری حمایت کشورهای قدرتمند از رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اسراییل قدرت انکار مسایل را دارد اما ما به عنوان اعضای کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد وظیفه داریم انکارهای آنها را آشکار سازیم و مهم تر این که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد باید به تهدیدی برای اسراییل تبدیل شوند.

وی تاکید کرد: ما می توانیم همان گونه که در مقابل آپارتاید مبارزه کردیم در مقابله با اسراییل هم همان کار را انجام دهیم.

وی همچنین با برشمردن برخی از اقدامات تجاری، اقتصادی علیه رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: ما می توانیم با همکاری خود اقدامات موثری را انجام دهیم تا حملات رژیم صهیونیستی پایان یابد حتی اگر شورای امنیت سازمان ملل عکس العمل مناسبی از خود نشان ندهد.

نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد امروز با حضور نمایندگان بیش از 40 کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران آغاز به کار کرد.

در این نشست یک روزه بحران غزه، راه های کمک رسانی به مردم غزه و رفع محاصره این منطقه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

سیام**1429**ن.س**1336
کد N425224

وبگردی