آفتاب
امیر موسوی :

حوادث غزه برگ دیگری در کارنامه سیاه و ننگین رژیم صهیونیستی است

حوادث غزه برگ دیگری در کارنامه سیاه و ننگین رژیم صهیونیستی است

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به ایستادگی مقاومت در برابر حملات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: حوادث غزه برگ دیگری است در کارنامه سیاه و ننگین رژیم اشغالگر قدس اما مدافعان غزه با مقاومت عجیب و شگفت‌آوری در برابر آنها ایستاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر،امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش بررسی نقش توپخانه در ارتش که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، با اشاره به جنایت­های این روزهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: این روزها شاهد فجایع عجیب و دردناکی در غزه هستیم که چشم همه دنیا را به آنجا معطوف کرده است.

امیر سرتیپ موسوی با بیان این که جنایت­های رژیم نحس و نجس صهیونیستی با حمایت وقیحانه آمریکای جنایتکار در غزه انجام می‌شود، تصریح کرد: اینها برگ دیگری است بر کارنامه سیاه و ننگین این رژیم اما از طرف دیگر مدافعان غزه با مقاومت عجیب و شگفت‌آوری در برابر آنها ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: این جنایت­ها از سوی صهیونیستها برای اولین بار و احیاناً آخرین بار نخواهد بود هرچند ما معتقدیم باطل در برابر حق زانو زده و مظلوم، ظالم را منکوب خواهد کرد و حکومت در زمین، بی تردید از آن صالحان است.

جانشین فرمانده کل ارتش افزود: این حوادث و وقایع مشابه در دنیا ثابت می‌کند که قدرت و قدرتمند بودن، از لوازم اولیه حیات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش توپخانه در صحنه نبرد، گفت: متأسفانه از دو دهه قبل برخی نقش توپخانه را ضعیف تر از قبل می دیدند اما همان زمان هم مسئولان توپخانه در مقابل این فکر ایستادند و تا حدودی توانستند افکار خود را رشد داده و به برخی افراد بقبولانند. استدلال هایشان هم مبتنی بر برخی اتفاق های آن زمان بود اما اگر حوادثی که این روزها در جهان و منطقه در حال وقوع است و تغییرهایی که در نحوه درگیری ها صورت گرفته را به تجربه های جنگها اضافه کنیم، می‌بینیم که نقش توپخانه بسیار مثمر ثمر بوده است.

جانشین فرمانده کل ارتش تأکید کرد: ما نیار داریم در تجهیزات و کاربرد توپخانه افکار به‌روزتری داشته باشیم چراکه این یگان در نبردهای آینده، نقش اساسی خواهد داشت.

امیرسرتیپ ولی­وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش نیز در این مراسم با بیان این که امروز ما هر چه داریم از برکت خون شهداست، از حضور خانواده های شهدا، فرماندهان و دانشجویان در همایش نقش توپخانه در دفاع مقدس قدردانی کرد.

وی در ادامه افزود: بررسی نقش توپخانه در جنگ، از اصولی است که همه دانشگاه­ها و  آکادمی های نظامی به آن می پردازند، چرا که هیچ جنگی بدون آتش توپخانه شروع و پایان نیافته است.

فرمانده دافوس آجا با بیان این که دافوس، نقش پررنگی در دفاع مقدس داشته است، اظهار کرد:  ما به عنوان امانتدار، کار بزرگ و شایسته دیگران در گذشته را فراموش نمی کنیم چنانکه سال گذشته هفتادو هفتمین سالروز تشکیل دافوس را گرامی داشتیم.

شایان ذکر است همایش نقش توپخانه در دفاع مقدس با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین، خانواده شهدا و دانشجویان دانشگاه های ارتش جمهوری اسلامی ایران با همت و میزبانی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

کد N425210

وبگردی