آفتاب

کمک 13 میلیون پوندی انگلیس به آوارگان غزه

کمک 13 میلیون پوندی انگلیس به آوارگان غزه

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که دولت لندن از آغاز درگیری‌ها در غزه تاکنون 13 میلیون پوند از آوارگان فلسطینی در نوار غزه حمایت به عمل آورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الوطن العربی، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که دولت انگلیس از آغاز درگیری‌ها در نوار غزه تاکنون 13 میلیون پوند (معادل 22 میلیون دلار) به مردم غزه کمک کرده است که از این مقدار سه میلیون پوند برای فراهم سازی مواد غذایی فوری برای 300 هزار تن به برنامه غذایی جهانی سازمان ملل و سه میلیون پوند دیگر به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و چهار میلیون دیگر نیز به آژانس کار و امداد رسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) جهت کمک به مردم غزه اختصاص داده شده است.

وی از اوضاع وخیم انسانی در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و گفت: ما از سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهت کمک رسانی به آوارگان فلسطینی حمایت به عمل می‌آوریم و در حال حاضر انگلیس در رده سومین کشورهایی قرار دارد که بیشترین خدمات و کمک رسانی‌ها را به آنروا اختصاص می‌دهند.

دخل الله خاطرنشان کرد: انگلیس از سال 2011 تاکنون حدود 349 میلیون پوند از فلسطینی‌ها حمایت به عمل آورده است و دولت انگلیس برای مقابله با بحران انسانی در غز تلاش می‌کند.

انتهای پیام

کد N425178

وبگردی