آفتاب
وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

از بخشنامه سال 91 وزارت کشور پیرامون سالم‌سازی در ادارات بی‌اطلاعم

از بخشنامه سال 91 وزارت کشور پیرامون سالم‌سازی در ادارات بی‌اطلاعم

جلسه‌ شورای اجتماعی این ماه به موضوع حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های حاشیه شهرهای بزرگ اختصاص داشت.

وزیر کشور ضمن ابراز بی اطلاعی در مورد بخشنامه سال 91 وزارت کشور پیرامون طرح سالم سازی در ادارات گفت: بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا از این مساله مطلع شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی در پایان نشست خود با شورای اجتماعی گفت: جلسه‌ شورای اجتماعی این ماه به موضوع حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های حاشیه شهرهای بزرگ اختصاص داشت. یکی از معضلات امروز که می‌تواند به عنوان یک چالش بزرگ در آینده محسوب شود، بحث حاشیه‌نشینی و مراقبت از مناطق کمتر توسعه یافته و بزرگ است.

وی افزود: این مناطق در حوزه درآمدی، اقتصادی، خدماتی و همچنین در بخش بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌ها با مشکلاتی مواجه هستند که هم دولت و هم مجلس و قوه قضاییه باید به آنها توجه جدی داشته باشند. با توجه به اینکه این مساله یک موضوع میان‌بخشی است و همه دستگاه‌ها باید در آن مشارکت داشته باشند، این موضوع در دستور کار شورای اجتماعی قرار گرفت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در همین راستا کمیته‌ها و کارگروه‌هایی از قبل جلساتی را برگزار کرده و سیاست‌ها و احکام قانونی گذشته را مورد بررسی قرار دادند و در جلسه امروز سیاست‌ها و نظرات جدیدی مطرح شد. قرار شد که در این رابطه به جمع‌بندی نهایی برسیم.

وی ادامه داد: طی طرحی کوتاه مدت برای ارائه خدمات پیش‌تر و اولویت قرار دادن مناطق کمتر توسعه یافته اقدام خواهیم کرد و پیشنهاداتی در قالب برنامه ششم مطرح می‌کنیم که امیدواریم مورد دقت نمایندگان و دولت قرار گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه ما هشت کارگروه در شورای اجتماعی داریم، گفت: هر یک از این کارگروه‌ها موضوع مربوط به خود را بررسی می‌کنند. سفر هفته گذشته ما به مشهد بود برای اینکه در این شهر مسائل حاشیه‌ای بسیار مهم است و حدود 250 هزار نفر در حاشیه مشهد زندگی می‌کنند.

رحمانی فضلی گفت: برخی از این افراد در شرایطی هستند که لازم است به آنها توجه جدی شود. برای همین در سفر به مشهد با حضور دستگاه‌های مربوطه در شورای تامین استان جلسه‌ای داشتیم و تصمیمات خوبی گرفته شد که در این راستا اقدام خواهد شد.

وزیر کشور در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص آخرین وضعیت هتل جاجرود گفت: هم استانداری و هم معاونت عمرانی استان بررسی‌های لازم در این زمینه را داشته‌اند و به نتایج قطعی نیز رسیده‌اند که بنده آن را به قوه قضاییه ارجاع دادم و هر گاه از قوه قضاییه حکم بگیریم آن را اعلام و اجرا خواهیم کرد.

رحمانی فضلی در خصوص طرح امر به معروف گردشگران خارجی که توسط برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده است، گفت: به هر حال هر فردی که به ایران می‌آید باید قوانین و مقررات کشور را رعایت کند ما هم به هر کشوری که می‌رویم، مجبور هستیم و باید مقرراتی را رعایت کنیم.

وی همچنین از پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص طرح سالم‌سازی در شهرداری که چندی پیش طی بخشنامه‌ای از سوی شهردار تهران مطرح شد، خودداری کرد و در خصوص اینکه گفته شده این طرح بخشنامه وزارت کشور در سال 91 بوده است، گفت: من اطلاعی از این بخشنامه ندارم اما بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا از این مساله مطلع شویم.

وزیر کشور در ادامه در خصوص فیلتر چند شبکه ماهواره‌ای گفت: در این خصوص در وزارت کشور ستادی وجود دارد که تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند. در این ستاد در مورد مصادیقی که مغایر عفت عمومی و شرایط اخلاقی جامعه تشخیص داده شود، تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

کد N424996

وبگردی