آفتاب

قاضی‌پور: پیگیر حق رأی نمایندگان در شورای رقابت هستیم

قاضی‌پور: پیگیر حق رأی نمایندگان در شورای رقابت هستیم

یک عضو ناظر شورای رقابت از پیگیری‌های اعضای ناظر مجلس در شورای رقابت برای قبولاندن ضرورت حق رأی نمایندگان در این شورا خبر داد.

نادر قاضی پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: به دلیل اهمیت و تأثیرگذاری برخی از مجامع و هیأت‌های عالی حق رأی نمایندگان مجلس در این مجامع و شوراها بر جهت‌گیری و تصمیمات این مجامع تأثیرات حیاتی دارد، از این رو در شورای رقابت نیز این موضوع را دنبال می‌کنیم.

نماینده مردم ارومیه افزود: با برخی مسئولان اجرایی برای پذیرفتن حق رأی نمایندگان مجلس در شورای رقابت صحبت‌هایی داشته‌ایم و توانسته‌ایم با استدلال‌هایمان این مسأله را به آنان بقبولانیم و پیگیری‌هایمان را برای تحقق این هدف ادامه می دهیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: حق رأی نمایندگان در مجامع و شوراهای عالی نیازمند مصوبه مجلس است اما در وضعیت جاری هیچ یک از نمایندگان ناظر مجلس در مجامع و شوراهای عالی حق رأی ندارند و شورای نگهبان نیز بر این موضوع صحه گذاشته است، چرا که این شورا معتقد است نمایندگان مجلس نباید در امور اجرایی دخالت مستقیم داشته باشند.

قاضی پور خاطرنشان کرد: نمایندگان ناظر نیز از قانون تبعیت کرده و در خصوص موضوعی که فعلا غیرقانونی است جنجال و هیاهو نمی‌کنند.

عضو ناظر شورای رقابت یادآور شد: نمایندگان ناظر در شورای رقابت سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های مجلس در این مجمع مهم را دنبال کرده و با استدلال‌های خود بر اعضای ثابت این شورا تأثیر می‌گذارند.

انتهای پیام

کد N424993

وبگردی