آفتاب

وزیر بهداشت: نام شرکتهایی که از روغن پالم در ماست پرچرب استفاده می کنند اعلام می شود

وزیر بهداشت: نام شرکتهایی که از روغن پالم در ماست پرچرب استفاده می کنند اعلام می شود

نسیم آنلاین نوشت:

وزیر بهداشت گفت: اسامی شرکت‌های لبنی متخلف در استفاده از روغن پالم اعلام می‌شود. قاضی‌زاده هاشمی گفت: در طرح تحول سلامت بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار بستری داشتیم که ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح برنامه اجرایی سیاست‌های کلی سلامت در جمع خبرنگاران گفت: مجوز واردات روغن مضر پالم مربوط به وزارت صنعت است که قرار شده در یک دوره معین ابتدا به 30 و سپس به 15 درصد کاهش یابد. در دوره‌های قبل وزارت بهداشت هم نسبت به این موضوع اعلام خطر کرده بودند. در ماست 12 درصد چربی از روغن پالم استفاده می‌شد. نظارت‌ها را افزایش می‌دهیم و برای اینکه همه شرکت‌های تولیدکننده متهم نشوند، اسامی شرکت‌های متخلف را اعلام می‌کنیم.
هاشمی با اشاره به اینکه هزار پزشک در طرح ماندگاری پزشکان مشارکت کردند، ادامه داد: 750 هزار پزشک شب‌ها یه صورت پزشک مقیم در بیمارستان‌های سراسر کشور حضور داشتند. آمبولانس هوایی نیز قرار است به زودی اجرایی شود.
او گفت: کار پزشکی با تبلیغات منافات دارد و هیچ پزشک حاذق یا تولیدکننده داروهای موثر کار خود را تبلیغ نمی‌کند به ویژه در ماهواره‌ها. تبلیغات در این عرصه نشان از تخلف دارد. جامعه پزشکی برای کمک به غزه اعلام آمادگی کرده و امروز هم جلسه‌ای برای بررسی اعزام یک گروه به مصر برای کمک به مردم بی‌دفاع غزه داریم اما به لدیل محدودیت‌ها هنوز موفق به اعزام نشده‌ایم. کسانی که همزبان و هم‌کیش غزه هستند رفتارشان باورکردنی نیست.
وزیر بهداشت گفت: بیمه‌های تکمیلی اگر ضرر می‌دهند و شاکی هستند چرا هر روز زیاد می‌شوند؟ صحبت در عرصه بیمه‌های تکمیلی زیاد است و همکاری در این عرصه ضعیف است.

 

17231

 

کد N424972

وبگردی