آفتاب
وزیر خارجه لبنان:

پایداری غزه شکست ابدی اسرائیل را در پی دارد/ دلیل فجایع در فلسطین و عراق سکوت جامعه بین الملل است

پایداری غزه  شکست ابدی اسرائیل را در پی دارد/ دلیل فجایع در فلسطین و عراق سکوت جامعه بین الملل است

وزیر امور خارجه لبنان دلیل فجایع در فلسطین و عراق و لبنان را سکوت جامعه بین الملل خواند و گفت: در پایداری مردم غزه شکست ابدی اسرائیل را شاهد خواهیم بود.

جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان در نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد که امروز دوشنبه در هتل آزادی تهران در حال برگزاری است، گفت: باید در چارچوب سازمان بین المللی گرد هم آییم تا در خصوص غزه گام برداریم، ما در اینجا به خاطر غزه گرد هم آمده ایم، مسئله غزه همان مسئله موصل در عراق و لبنان است. تروریسم اسرائیل در مقابل تروریسم تکفیری ها در موصل. کشتار همان کشتار است.

وی تاکید کرد: همه مسائل و فجایع به دلیل سکوت جامعه بین المللی به خاطر پیاده کردن برخی از قوانین بین المللی است. اسرائیل و داعش در ظاهر رودرروی هم هستند اما در باطن همراه هستند. موصل فصل مشترک آنهاست که لبنان هم قطعا آن را از بین می برد. برای ما پوشیده نیست چیزی که در این منطقه صورت می گیرد همان هدف اصلی و ایجاد یک وضعیت جدید است.

وزیر امور خارجه لبنان افزود: آنها می خواهند وجود رژیم یهودی اسرائیل را توجیه کنند. ما مسلمانان شیعه و سنی باید به خاطر هویت مشرق زمین خود مبارزه کنیم. آیا باید خود را به خاطر اسرائیل از بین ببریم؟ اسرائیل می خواهد طرح جدیدی را علیه ما ایجاد کنند. ما امروز شاهد شرایط جدیدی در غزه و کرانه باختری هستیم. این داستان، داستانی است که در لبنان تجربه کردیم و تقاضا داریم از تجربه ما بهره بیاموزند.

وی تصریح کرد: بیروت در سال 82 اشغال شد و طرح خوشه های خشم را پیاده کردند. تروریسم اسرائیل در لبنان مرتفع شد و در اوایل جنگ 2006 از بین رفت. تروریسم اسرائیلی توسط قهرمان ها و دلارواران مقاومت از بین رفت، این تروریسم در غزه به طور کامل دفع می شود.

جبران باسیل تاکید کرد: اگر فلسطینیان به پایداری خود ادامه دهند در پایداری مردم غزه شکست ابدی اسرائیل را شاهد خواهیم بود و فصل پایدار را خواهیم داشت.

وی گفت: ما به دادگاههای بین المللی علیه اسرائیل شکایت کردیم، این دادگاه باید بر اساس اصل 122 به نفع ما رای دهد. 64 کشور از جمله اردن، تونس و لیبی تابع این نظام هستند.

وزیر امور خارجه لبنان اظهار داشت: لبنان کاملا تحرک تروریسم داعش و تکفیری را درک می کند و تحرکات تروریسم از جایی به جای دیگر را می شناسد. این تروریسم از واشنگتن، لندن، روسیه و افغانستان و ... رخ نمود، در مصر، لیبی، عراق، سوریه و لبنان نیز اثرش وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز در روستای ارسال لبنان که مردم زحمتکش آن با حضور مهاجرین سوری از 40 هزار نفر به 120 هزار نفر رسیده اند به جای تشکر از مهاجرین با حملات آنها مواجه شدند و ارتش ما در مقابل این اقدام با آنها برخورد کرد. امروز لبنان از شما و جامعه بین المللی می خواهد برای برخورد با تروریست ها در کنار ما قرار گیرید تا سرزمین خود را آزاد کنیم. خواسته ما در چارچوب قوانین بین المللی است.

وزیر امور خارجه لبنان خاطرنشان کرد: ما در یک لحظه سرنوشت ساز هستیم که باید با ضد ارزش ها برخورد کنیم. به عنوان کشور لبنان بهای سنگین را پرداختیم و به عنوان یک لبنانی اعلام می کنیم که هیچ جایی برای تک قطبی بودن در دنیا وجود ندارد.

 

 

 

کد N424939

وبگردی