آفتاب
انتقاد دوباره اوباما از کرملین/

روسیه هیچ کاری انجام نمی دهد باید به سراغ چین برویم

روسیه هیچ کاری انجام نمی دهد باید به سراغ چین برویم

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با انتقاد مجدد از مسکو گفت: روسیه هیچ کاری نمی کند از همین رو ما باید روابط خود با چین را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، "باراک اوباما" در مصاحبه با اکونومیست گفت: روسیه نقش چندانی در جهان ندارد و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور این کشور، مشکلات کوتاه مدتی را برای جهان به وجود می آورد اما این مشکلات به خود روسیه نیز ضربه می زند. 

رئیس جمهور آمریکا افزود: فکر می کنم در این رابطه باید اندیشه کنیم. روسیه هیچ کاری نمی کند. مهاجرین هیچ تمایلی برای رفتن به روسیه برای یافتن فرصت های جدید ندارند. امید به زندگی در میان مردان روسی 60 سال بوده و جمعیت این کشور رو به کاهش است. 

اوباما در حالی این انتقادات را از روسیه انجام می دهد که در هفته گذشته پوتین را متهم به نقض توافقنامه سال 1988 در مورد تسلیحات هسته ای کرده بود. 

اوباما در مورد چالش های منطقه ای روسیه نیز گفت: ما باید مطمئن شویم که آنها (روسیه) قصد بازگرداندن تسلیحات هسته ای را به مباحث سیاست خارجی ندارند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ضمن انکه خواستار افزایش مناسبات با چین شد در مورد تنش های میان پکن و واشنگتن نیز گفت: تنش های میان آمریکا و چین قابل مدیریت هستند. این تنش ها زیاد جدی نیستند و مشکل چندانی در مکانیسم جهانی به وجود نمی آورند. 

اوباما همچنین تصریح کرد: باید استانداردهایی وجود داشته باشد که به کشورهای مختلف نشان دهد وقتی قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند با آنها رفتار سختی خواهد شد اما در عین حال باید این کشورهای را نیز تشویق به روابط بلندمدت و خوب کرد. 

رئیس جمهور آمریکا در مورد چین گفت:  اما باید به یک نکته در مورد چین اشاره کنم و آن این است که باید در مقابل آنها بسیار محکم ایستاد چرا که آنها تا آنجا که بتوانند پیش خواهند رفت مگر آن که با مقاومت روبرو شوند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت : به گمان من تنش های تجاری با چین هنگامی کاهش خواهد یافت که این کشور از تولید کننده محصولات ارزان قیمت جهان به اقلام با ارزش تر تبدیل شود. 

 

کد N424810

وبگردی