آفتاب

تحصن اردنی‌ها مقابل سفارت آمریکا در امان/ تظاهرات جهانی علیه اسرائیل ادامه دارد

تحصن اردنی‌ها مقابل سفارت آمریکا در امان/ تظاهرات جهانی علیه اسرائیل ادامه دارد

جمع زیادی از احزاب اردنی با برپایی تحصن مقابل سفارت آمریکا در امان، موضع واشنگتن نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی را در نوار غزه محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، برخی احزاب چپ‌گرا و ملی‌گرا در اردن با برپایی تحصن مقابل سفارت آمریکا در امان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و موضع واشنگتن در قبال رخدادهای غزه و حمایت مسئولان آمریکایی از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

تحصن کنندگان همچنین سکوت جامعه جهانی در قبال رخدادها در غزه را بهانه‌ای برای اسرائیل جهت ادامه جنایت‌های خود دانستند.

شرکت کنندگان در این تحصن همچنین ضمن سردادن شعارهایی موضع برخی کشورهای عربی نسبت به جنگ در نوار غزه را محکوم و خواهان برداشتن محاصره از نوار غزه شدند.

در همین راستا، سعید ذیاب، دبیرکل حزب "وحدت مردمی" اردن اعلام کرد که هدف اصلی اسرائیل از حمله به نوار غزه شکستن اراده مردم فلسطین است اما مقاومت ثابت کرد که می‌تواند دشمن را شکست بدهد.

وی همچنین خواهان حمایت از مردم فلسطین و لغو معاهده صلح "وادی عربه" با رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش منابع فلسطینی، از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون 1857 فلسطینی شهید و 9400 تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنین جمع زیادی از مردم مراکش، هلند، اتریش،‌ دانمارک و همچنین تعدادی از عرب‌های اسرائیلی با برگزاری تظاهرات حمایت خود از مردم غزه را اعلام و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کردند.

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، 10 هزار تن از مردم مراکش با برگزاری تظاهرات در کازابلانکا ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و سکوت جامعه جهانی در قبال این حملات، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.

تظاهرکنندگان در این تظاهرات که به درخواست جمعیت "دعوت و احسان" مراکش برگزار شد شعارهایی از جمله "مرگ بر اسرائیل"، "مرزها را باز کنید" و "ما می‌خواهیم به غزه برویم" سر دادند.

همچنین بیش از 1000 تن از مردم هلند با برگزاری تظاهرات در آمستردام حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند و خواهان توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.

پلیس هلند تعداد این تظاهرکنندگان را حدود 1000 تا 2000 تن اعلام کرد اما تلویزیون رسمی هلند تعداد تظاهرکنندگان را دست‌کم 4000 تن اعلام کرد.

تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین و همچنین پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها شعارهایی از جمله "حمله به غزه را پایان دهید"، "اسرائیل را تحریم کنید" و "فلسطین را آزاد کنید" نوشته شده بود.

همچنین جمعی از مردم دانمارک و اتریش در تظاهرات مشابهی ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کردند.

از سوی دیگر، جمعی از عرب‌های اسرائیلی نیز با برگزاری تظاهرات در شهر "طمره" واقع در شمال اراضی اشغالی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

انتهای پیام

کد N424777

وبگردی