آفتاب

موسی ابومرزوق: دیدار اصلی درباره آتش‌بس امروز برگزار می‌شود

موسی ابومرزوق: دیدار اصلی درباره آتش‌بس امروز برگزار می‌شود

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر اینکه هیات فلسطینی لیست خواسته‌های خود را به طرف مصری تحویل داده است، گفت: امروز دیدار اصلی در خصوص آتش‌بس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت الرساله نت به نقل از موسی ابومرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گزارش داد، دیدار اصلی 12 ظهر به وقت محلی با وزیر اطلاعات مصر برگزار می‌شود که این دیدار نشست اصلی در خصوص آتش‌بس خواهد بود.

وی عنوان داشت که تمام دیدارها تنها میان اعضای گروه‌های شرکت کننده در هیات فلسطینی در قاهره صورت گرفت.

ابومرزوق عنوان داشت که وظیفه اصلی این هیات پایان دادن به درگیری‌ها و برآورده ساختن خواسته‌های مردم فلسطین است.

هیات فلسطینی که در قاهره حضور دارد با توافق بر سر مواضع خود، فهرست خواسته‌های خود را به طرف مصری تحویل داد که لیست حاوی خواسته‌های هیات فلسطینی مبتنی بر این است که آتش‌بس برقرار شده و رژیم صهیونیستی هرچه سریع‌تر از نوار غزه عقب‌نشینی کند. محاصره غزه پایان یافته و گذرگاه‌ها گشوده شود و افراد و کالاها با امنیت وارد نوار غزه شوند. همچنین فعالیت و ماهیگیری در آب‌های منطقه‌ای تا فاصله 12 مایلی آزاد باشد. منطقه امنی که رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ایجاد کرده است، پایان یابد.

در این خواسته‌ها همچنین تاکید شده است که باید در خصوص بازسازی و ارائه کمک‌های فوری از طریق دولت توافقی هماهنگی‌ها صورت گیرد.

بازسازی از طریق کنفرانس بین‌المللی اهداکنندگان صورت بگیرد و همچنین رژیم صهیونیستی اسیرانی که در جریان تبادل اسرا با گلعاد شلیط سرباز اسرائیلی باید آزاد می‌شدند را آزاد کند.

این رژیم همچنین باید چهارمین مرحله از اسیران فلسطینی را که با تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص آزادی آن‌ها توافق کرده بود، آزاد کند و شهرک‌نشین‌های یهودی‌نشین به تجاوزها و حملات خود علیه فلسطینی‌ها پایان دهند.

منابع اعلام کردند که هیات فلسطینی با توافق نظر اعضای خود در خصوص این شروط توافق حاصل کردند.

انتهای پیام

کد N424745

وبگردی