آفتاب

با ترویج فرهنگ رضوی، فرهنگ اسلامی را به نسل‌ها منتقل می‌کنیم

با ترویج فرهنگ رضوی، فرهنگ اسلامی را به نسل‌ها منتقل می‌کنیم

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، نشست ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، نشست ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی‌اصغر کاراندیش مروستی در این نشست که در محل دفتر مرکزی بنیاد امام رضا(ع) در مشهد، برگزار شد، با بیان اینکه اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی در داخل و خارج از کشور یکی از وظایفی است که بر دوش تک تک ما به عنوان یک مسلمان ایرانی قرار دارد، گفت: افتخار بزرگ ما ایرانیان این است که مجاور بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) هستیم و از این جهت وظیفه داریم سیره و روش زندگی آن حضرت را الگو و سرمشق خود قرار دهیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در دنیایی که فرهنگ‌های متنوع و ابزارهای مختلف ارتباطی برای این فرهنگ‌ها وجود دارد ما باید بتوانیم زندگی خود را براساس الگوهایی تنظیم کنیم که عمل به آن‌ها باعث خیر دنیا و آخرت برای ما خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ و معارف رضوی در داخل و خارج از مرزهای جغرافیایی رسالت همه ماست، افزود: البته در خراسان و در کل ایران تاکنون فعالیت‌های خوبی در ارتباط با ترویج فرهنگ رضوی صورت گرفته است که این نشانگر عمق علاقه ما ایرانی‌ها نسبت به ساحت فرهنگ مقدس رضوی است.

کاراندیش مروستی به ویژگی‌های برجسته جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: هفته‌های فرهنگ رضوی که در راستای ترویج معارف رضوی صورت می‌گیرد و در نقاط مختلف کشور هم استقبال گسترده‌ای از آن می‌شود یکی از فعالیت‌های برجسته‌ای است که توسط بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در کشور انجام می‌شود.

رئیس هیئت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ترجمه آثار و کتاب‌ها با موضوع فرهنگ رضوی را یکی از ضرورت‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ رضوی به خارج از کشور دانست و گفت: تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولین نظام بر این امر است تا به صورت گسترده و با زبان‌های مختلف این آثار ترجمه و به خارج از کشور ارائه شود.

وی توجه به انتقال معارف رضوی به دانش آموزان را یکی دیگر از فعالیت‌های مهمی دانست که باید به شکل مطلوب در قالب جشنواره امام رضا(ع) انجام شود.

وی با اشاره به همایش‌های دانشگاهیان که در قالب جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود، گفت: اردیبهشت ماه 93 افتتاحییه این همایش‌ها در مشهد برگزار شد که بسیار هم با استقبال گسترده رو به رو شد و نیاز است به منظور پاسخگویی به شبهات و سوالات نسل جوان این همایش‌ها به طور هدفمند و گسترده در قالب جشنواره امام رضا(ع) برگزار شود.

کاراندیش مروستی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ رضوی در اصل ترویج فرهنگ و معارف اسلامی است، گفت: ما از طریق انتقال و ترویج فرهنگ رضوی در اصل، کلان فرهنگ اسلامی را به نسل‌های مختلف منتقل می‌کنیم.

در ادامه این نشست سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، با اشاره به اینکه 360 دستگاه فرهنگی کشور درگیر برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) هستند، گفت: 30 کمیته در قالب ستاد برگزاری این جشنواره در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کنند که این نوع همکاری و تعامل در سطح کشور و در میان دستگاه‌های فرهنگی اجرایی و تشکل‌های مردمی کشور بی نظیر است.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه ستاد برگزاری این جشنواره در طول سال فعال است، افزود: به منظور برگزاری باشکوه آئین اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) نشست‌های منظمی در طول سال با حضور نمایندگان نهادها و دستگاه‌های عضو برگزار می‌شود.

هم چنین در این نشست سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سخنانی با اشاره به این که افتخار همه ما ایرانی‌ها خدمت به ساحت فرهنگ رضوی است، گفت: امسال در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) دو جشنواره محراب و خوشنویسی رضوی در این استان برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش در این نشست هر یک از اعضاء ستاد برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند و به تبادل نظر با رئیس هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) پرداختند.

انتهای پیام

کد N424717

وبگردی