آفتاب

جنایات رژیم صهیونیستی صدای آمریکا را هم درآورد

جنایات رژیم صهیونیستی صدای آمریکا را هم درآورد

حمله مجدد رژیم صهیونیستی به مدارس تحت نظارت سازمان ملل در نوار غزه سرانجام منجر به موضع گیری آمریکا در این رابطه شد به طوریکه واشنگتن این حمله را اقدامی شرم آور خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا با شرم آور خواندن حمله روز گذشته جنگنده های اسرائیلی به مدرسه ای در غزه خواستار تحقیق کامل و سریع در این باره شد. "جن ساکی" سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، در بیانیه ای از تل آویو خواست تا به تعهدات خود و جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان عمل کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: آمریکا از حمله شرم آور به نزدیکی مدرسه‌ تحت کنترل سازمان ملل متحد در رفح که منجر به مرگ غم انگیز دست کم ۱۰ غیر نظامی شد، شوکه شده است.

رژیم صهیونیستی دیروز یکشنبه در حمله هوایی به مدرسه ای در رفح، واقع در جنوب غزه ۱۵ فلسطینی را به شهادت رساند. بر اساس ادعای ارتش اسرائیل هدف از این حمله از پای درآوردن چند عضو گروه جهاد اسلامی فلسطین بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با غیر قابل قبول و غیر قابل دفاع خواندن این حمله، افزود: این احتمال که مبارزان فلسطینی در نزدیکی محل اسکان غیر نظامیان حضور دارند، در معرض خطر قرار دادن جان شهروندان بیگناه را توجیه نمی کند.

این مدرسه محل اسکان سه هزار نفر از آوارگان فلسطینی است که توسط سازمان ملل متحد اداره می شود. این سومین حمله رژیم صهیونیستی به مدارس تحت نظارت سازمان ملل در ۱۰ روز گذشته است. به طور کلی در ۲۶ روز گذشته  هفت مرکز تحت نظارت سازمان ملل مورد حمله این رژیم قرار گرفته است.

اما در واکنشی دیگر، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، اقدام اسرائیل در حمله به مدرسه تحت کنترل این سازمان را غیر اخلاقی و مجرمانه خواند و گفت: این جنون باید متوقف شود.

وی با بیان اینکه این حادثه موردی دیگر از نقض قوانین بین الملل است، خواستار انجام تحقیقات فوری و شناسایی مسئولان این حمله شد.

کد N424646

وبگردی