آفتاب
جانشین فرمانده کل ارتش:

در کاربرد توپخانه باید به‌روز باشیم

در کاربرد توپخانه باید به‌روز باشیم

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشور ما در علم توپخانه دارای منابع غنی است و توپخانه می‌تواند در درگیری‌های آینده نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد، گفت: ما نیاز داریم در سلاح و تجهیزات توپخانه و نحوه کاربرد آن به‌روز باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی صبح امروز در اولین همایش تبیین نقش توپخانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس با اشاره به اینکه عده‌ای معتقد بودند که نقش توپخانه در جنگ‌ها ضعیف است، اظهار کرد: اما اتفاقات این روزها در منطقه و تغییرات در نحوه درگیری‌ها نشان داد که این تفکرات درست نبوده است.

وی همچنین اظهار کرد: این روزها چشم همه دنیا به غزه است. جنایات رژیم نحس و نجس صهیونیستی که با حمایت آمریکا انجام می‌گیرد یک برگ دیگر به پرونده سیاه آنها و یک لکه ننگ جدیدی به چهره شوم آمریکا و اسرائیل افزوده است. از طرفی مقاومت و ایستادگی عجیب مدافعان غزه جلوه‌ای دیگر از این آیه قرآن است که گروه‌های کوچک بر گروه‌های بزرگ‌تر پیروز می‌شوند.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه جنایات رژیم صهیونیستی برای اولین بار نیست و احتمالا برای آخرین بار هم نخواهد بود، اظهار کرد: البته ما اعتقاد داریم که سرانجام باطل در برابر حق زانو می‌زند و حکومت زمین از آن صالحان خواهد بود.

موسوی در ادامه با بیان اینکه حوادث منطقه ثابت کرد که قدرت از لوازم اولیه حیات است، افزود: مولفه‌های شکل‌گیری قدرت گوناگون هستند اما قدرت نظامی مهم‌ترین عامل شکل‌گیری قدرت است. اگر سایر مولفه‌های قدرت نتوانند تحمیل اراده را اعمال کنند یا از تحمیل اراده طرف مقابل جلوگیری کنند آنگاه مولفه نظامی نقش سرنوشت‌سازی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، مرجع تولید علم در عالی‌ترین سطح برای نظریه‌پردازی و تربیت و آموزش علم جنگ است، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس یک دانشگاه تمام عیار بود که یکی از مهم‌ترین درس‌های این دانشگاه آموزش علم و هنر جنگ بود. با این وجود این علم در سینه فرماندهان باقی بماند و اکنون دانشگاه دافوس با برگزاری چنین همایش‌هایی در پی انتقال این علم است.

به گزارش ایسنا، امیر حسین ولیوند رییس دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) نیز در مراسم افتتاحیه این همایش اظهار کرد: بررسی نقش توپخانه در هر جنگی از اصولی است که همه دانشگاه‌های نظامی به آن می‌پردازند، زیرا هیچ جنگی بدون آتش توپخانه آغاز و پایان نیافته است.

وی در پایان افزود: ما به آینده نگاه می‌کنیم و طرح‌های رسته توپخانه را به مبادی مربوطه ارائه می‌کنیم تا در آینده شاهد توپخانه‌ای موثرتر باشیم.

انتهای پیام

کد N424630

وبگردی