آفتاب
روحانی در اجلاس تهران:

جنبش عدم تعهد برای استیفای حقوق ملت فلسطین گام‌های اساسی بردارد/ انتقاد از انفعال شورای امنیت

جنبش عدم تعهد برای استیفای حقوق ملت فلسطین گام‌های اساسی بردارد/ انتقاد از انفعال شورای امنیت

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت واکنش سریع و موثر به تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت: جنبش عدم تعهد می تواند در جهت تحقق صلح حقیقی و عدالت اجتماعی برای استیفای حقوق ملت فلسطین گام های اساسی بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی رئیس جمهور در افتتاحیه نشست کمیته فلسطین وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در تهران ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور مقامات کشورها گفت: تردیدی نیست که حضور شما در اجلاس کمیته فلسطین نمایانگر اهمیتی است که دولت های عضو جنبش عدم تعهد برای موضوع فلسطین یعنی کهنه ترین بحران حل نشده جهان معاصر قائل هستند.

وی افزود: امیدوارم نشست حاضر فرصتی مغتنم برای بررسی تحولات جاری در سرزمین فلسطین به ویژه سرزمین غزه و همفکری برای یافتن راه حل های عملی به منظور یاری رساندن به مردم شجاع و مظلوم در چنبره توطئه های استعماری باشد.

روحانی تاکید کرد: با کمال تاسف رژیم صهیونیستی طی هفته های اخیر در ماه مبارک رمضان با زیر پا گذاشتن اصول انسانی و قوانین بشردوستانه و با به کارگیری پیشرفته ترین جنگ افزارها در جنگی ناعادلانه سرزمین فلسطین را هدف شدیدترین و بی رحمانه ترین حملات خود قرار داد.

وی ادامه داد: در این حملات ارتش رژیم کودک کش به شکلی هدفمند سیاست همیشگی خود یعنی نسل کشی یک ملت از طریق کشتار غیرنظامیان و انهدام تاسیسات غیر نظامی از جمله مدارس، مساجد، مراکز درمانی و همچنین حمله به گروه های رسانه و امدادرسان را ادامه داده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: کشته و مجروح شدن 10 هزار نفر از زنان، کودکان و مردم فلسطین و آواره شدن دهها هزار نفر از مردم و تخریب زیرساخت های غزه دلیلی بر این مدعا است.

وی ادامه داد: در این شرایط کم تحرکی عامدانه مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل برای توقف کشتار غزه کار را به جایی رسانده که با کمال بی رحمی رژیم صهیونیستی مانع ارسال کمک های غذایی و دارویی به غزه شده است.

روحانی با تاکید بر ضرورت واکنش سریع و موثر به این تجاوز آشکار گفت: جنبش عدم تعهد با ظرفیت ها و توانمندی های فراوان می تواند و باید در جهت تحقق صلح حقیقی و عدالت اجتماعی برای استیفای حقوق ملت فلسطین گام های اساسی بردارد.

این خبر تکمیل می شود.

 

 

کد N424614

وبگردی