آفتاب
با متهم کردن اردوغان به فرقه‌گرایی؛

دمیرتاش: ترکیه باید تمام توافق‌های نظامی با اسرائیل را لغو کند

دمیرتاش: ترکیه باید تمام توافق‌های نظامی با اسرائیل را لغو کند

«صلاح‌الدین دمیرتاش» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از حزب «مردم دموکراتیک»، از رجب طیب اردوغان به دلیل فرقه‌گرایی انتقاد کرد و گفت: مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که کشور را متحد کند، نه اینکه علیه هر بخش آن تبعیض قائل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، دمیرتاش گفت که وی بهترین گزینه علیه رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است و از حامیانشان درخواست کرد تا به وی رای بدهند.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه قرار است یکشنبه هفته آینده (19 مرداد) در سراسر ترکیه برگزار شود و چنانچه هیچ نامزدی نتواند بیش از 50 درصد از آراء را به دست آورد، دور دوم در 24 اوت (دوم شهریور) برگزار می‌شود. علاوه بر اردوغان و دمیرتاش، اکمل‌الدین احسان اوغلو، دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی نیز نامزد مشترک پنج حزب اپوزیسیون است و شانس پیروزی زیادی در انتخابات دارد.

صلاح الدین دمیرتاش در جریان یکی از کمپین‌های انتخاباتی خود گفت که نظرسنجی‌های اعلام شده میزان محبوبیت وی را بسیار کمتر از آنچه که هست، اعلام می‌کنند و اردوغان به حزب مردم دموکراتیک وی (HDP) بدون هیچ واهمه‌ای حمله می‌کند. دمیرتاش همچنین از اردوغان درخواست کرد تا تمام توافق‌های نظامی با رژیم صهیونیستی را به جای انتقادهای لفظی بر سر حمله به غزه لغو کند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بامداد امروز (دوشنبه) نیز برای بیست‌و‌نهمین روز ادامه داشته و به شهادت 10 فلسطینی انجامیده است. این حملات کمی قبل از آتش‌بس انسانی هفت ساعته‌ای رخ داد که رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اما جنبش حماس این آتش‌بس را سرپوشی بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواند.

با گذشت 29 روز از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تعداد شهدا به بیش از 1857 شهید از جمله 400 کودک افزایش یافته و در این میان 9400 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N424524

وبگردی