آفتاب

وزیر دفاع اوکراین: به سمت پیروزی می‌رویم

وزیر دفاع اوکراین: به سمت پیروزی می‌رویم

وزیر دفاع اوکراین می‌گوید که نیروهای دولتی این کشور در حال کسب دستاوردهای قابل توجهی در برابر شورشیان در شرق این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ولری هلتی به بی بی سی گفت که پیروزی «خیلی زود» به دست خواهد آمد.

او شورشیان را به خاطر مشکلاتی که در دسترسی کارشناسان بین‌المللی به محل سقوط پرواز ام اچ ۱۷ پدید آمده مقصر شناخت.

همزمان نیروهای دولتی محاصره شهرهای دونتسک و لوهانسک که در دست شورشیان است را تنگ تر می‌کنند.

ساکنان این مناطق درحال انبار کردن آذوقه و تدارکات هستند و در زیرزمین‌ها پناه گرفته‌اند.

گزارش‌ها حاکیست که لوهانسک عملا تحت محاصره است و برق ندارد.

این منطقه از ماه آوریل بی ثبات بوده، از زمانی که شورشیان در شرق کشور از کی‌یف اعلام استقلال کردند. گزارش می‌شود که بیش از ۱۵۰۰ نفر از زمان شروع نبردها کشته شده‌اند.

سقوط پرواز ام اچ ۱۷ خطوط هوایی مالزی در ماه ژوئیه در شرق اوکراین نه تنها کمکی به توقف نبرد نکرده بلکه تنش‌ها را تشدید کرده است.

روسیه که در ماه مارس ناحیه کریمه اوکراین را به خاک خود ملحق کرد به مسلح کردن شورشیان متهم شده و هدف تحریم‌های بیشتر آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

"روسیه درحال تلافی جویی است"

ژنرال هلتی گفت که او درک می‌کند که گرفتن شهرهای دونتسک و لوهانسک آسان نخواهد بود، به خصوص از این جهت که روسیه "برای تحریک ما هر کاری بتواند می‌کند."

اما او گفت که نیروهایش درحال پیروزی هستند: "ناحیه تحت کنترل شورشیان اکنون دو و نیم بار کوچکتر از چهار هفته قبل است. بیش از ۶۵ شهر و روستا توسط نیروهای اوکراین در دونتسک و لوهانسک آزاد شده. نیروهای ما در حالت تهاجمی هستند اما می‌خواهم جهانیان بدانند که روسیه درحال تلافی جویی است."

وزیر دفاع اوکراین گفت که صد درصد از پیروزی مطمئن است و اوکراین گزینه‌ای جز ادامه نبرد ندارد.

او گفت که تا زمان جمع شدن همه شواهد و بقایا از محل سقوط هواپیمای پرواز ام اچ ۱۷ نبردی در آنجا روی نخواهد داد. این محل اکنون در کنترل شورشیان است.

وی ادامه داد نیروهای ارتش به محل سقوط نزدیک بودند اما از آنجا عقب کشیده‌اند تا ماموریت بین‌المللی در آنجا به درستی انجام شود.

ماموران پلیس از هلند و استرالیا هم اکنون درحال جستجو در میان لاشه هواپیما هستند، جایی که تصور می شود بقایای اجساد حداکثر ۸۰ نفر باقی مانده باشد.

بازرسان روز شنبه به دلیل ادامه گلوله باران در ناحیه مجبور شدند محل کارشان را ترک کنند.

آمریکا شورشیان نزدیک به روسیه را به خاطر ساقط کردن هواپیما با موشک‌های ضدهوایی ساخت روسیه مقصر می‌شناسد اما روسیه می گوید سقوط هواپیما کار نیروهای دولتی اوکراین است.

انتهای پیام

کد N424482

وبگردی