آفتاب

شیرزاد:برکناری استخدام‌شدگان دولت‌های قبلی باعث ناامنی کاری در دستگاه‌های دولتی می‌شود

شیرزاد:برکناری استخدام‌شدگان دولت‌های قبلی باعث ناامنی کاری در دستگاه‌های دولتی می‌شود

یک نماینده پیشین مجلس با بیان این‌که دولت نمی‌تواند به صرف این‌که افرادی در دولت گذشته به استخدام رسمی درآمده و مراحل کامل استخدامشان طی شده است، با آنها برخورد کند؛ چراکه این مسئله به ایجاد فضای سیاسی در کارهای دولتی منجر می شود، اظهار کرد: چنانچه هر دولت با روی کار آمدن، استخدام‌ شده‌های دولت قبلی را کنارگذارد، باعث ناامنی گسترده کاری در دستگاه‌های دولتی می‌شود.

احمد شیرزاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به انتشار آماری از استخدام‌های دولت گذشته در اواخر کار خود اظهار کرد: با توجه به این‌که اکثر افرادی که در اواخر دولت گذشته به استخدام درآمده‌اند مراحل رسمی استخدامشان کامل نشده است مدیران دولتی با توجه به اختیاراتشان می توانند از مسیر قانونی به این موضوع رسیدگی کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که استخدامشان در مرحله پیمانی بوده و فاقد صلاحیت‌های شغلی لازم باشند و حتی افرادی که در مرحله استخدام رسمی آزمایشی هستند، در صورتی که تخلف داشته باشند، این امکان وجود دارد که قراردادشان تمدید نشود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد:همچنین افرادی که در مشاغل کارشناسی استخدام شده باشند که صلاحیت لازم برای آن کار را ندارند می‌توانند از آن بخش برکنار شده و در حوزه های دیگر به کار برده شوند.

شیرزاد با بیان این‌که اقدام دولت گذشته در راستای استخدام‌های گذشته در اواخر کار خود خلاف معیار های قانونی و قوانین برنامه بوده است، افزود: متأسفانه شاهد بودیم همه در این تخلف شریک شده‌اند و تصور غالب این بوده که خان نعمتی پهن شده است و هر کس راکه می توانیم برای استخدام معرفی کنیم.

شیرزاد با اشاره به این‌که دولت فعلی با انبوهی از استخدامهای بی رویه مواجه شده است که به علت کامل نشدن مراحل استخدامشان می‌تواند با بخش عمده ای از آنها برخورد قانونی داشته باشد در رابطه با نحوه همکاری مجلس با دولت جهت برخورد قانونی در این رابطه گفت: مجلس فعلی اگر فقط سکوت کند و اجازه دهد دولت کار خود را انجام دهد، بهترین کمک را کرده است، اما از بعد نظری مجلس باید وظایف قانونی و نظارتی خود را نسبت به قوانین برنامه بودجه انجام دهد.

انتهای پیام

کد N424387

وبگردی