آفتاب

تاکید چین و اتحادیه عرب بر برقراری آتش‌بس در غزه

تاکید چین و اتحادیه عرب بر برقراری آتش‌بس در غزه

دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر امور خارجه چین در دیداری بر تشدید تلاش‌های بین‌المللی به منظور دستیابی به آتش بس در نوار غزه و پایان درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، در جریان یک کنفرانس مشترک میان نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب و وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، دبیرکل اتحادیه عرب ابراز امیدواری کرد که پکن به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل نقش فعالانه‌ای را در توقف اقدامات خشونت‌بار در غزه و پایان بخشیدن به اشغالگری صهیونیستها در قلمروهای فلسطینیان ایفا کند.

العربی افزود: آنچه که در غزه در حال رخ دادن است، یک اقدام غیرقابل قبول محسوب می‌شود. تهاجم وحشیانه و خشونت بار اسرائیلی‌ها علیه غیرنظامیان و تصرف غزه یک چالش جدی نه تنها برای منطقه بلکه برای تمام جهان است.

وی به این مساله اشاره کرد که براساس قوانین بین المللی اشغال کشوری تنها برای به دست آوردن قدرت بیشتر است و به اسرائیل تاکید کرد تا به قوانین حقوق بشر بین‌الملل احترام گذاشته و از کشتار غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی و هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان‌ها پایان دهد.

دبیرکل اتحادیه عرب اضافه کرد که مذاکراتش با وزیر امور خارجه چین درباره سایر مسائل خاورمیانه از جمله وخامت اوضاع در لیبی و سوریه بوده است.

وی همچنین بر ضرورت تحقق قطعنامه 2165 شورای امنیت سازمان ملل در تامین کمک رسانی هرچه سریعتر و بدون ممانعت برای 10 میلیون سوری گرفتار در درگیری این کشور تاکید کرد.

این مقام مسئول اتحادیه عرب همچنین درباره روابط میان اعراب و چینی‌ها گفت که این روابط بسیار موفقیت آمیز بوده و از دولت پکن خواستار حمایت بیشتر از مسائل مربوط به جهان عرب شد.

وی همچنین تاکید کرد: چین تنها قدرت اصلی محسوب می‌شود که از حقوق اعراب از جمله حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشتشان حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه چین نیز گفت: پکن و کشورهای عربی بر ضرورت همکاری با یکدیگر به منظور یافتن یک راه حل دائم برای مساله اسرائیل و فلسطین متوفق هستند.

وی به این مساله اشاره کرد که با وزیر امور خارجه مصر اوایل روز گذشته گفت‌وگو کرده و از طرح ابتکاری این کشور برای برقراری آتش بس در غزه حمایت کرده است.

وزیر امور خارجه چین بر این مساله تاکید کرد که کشورش هرآنچه که لازم است را برای توقف درگیری‌ها در غزه انجام می‌دهد و باسایر اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل همکاری می‌کند.

انتهای پیام

کد N424287

وبگردی