آفتاب

غرضی: اصول انقلاب مبتنی بر اجماع است نه اختلاف

غرضی: اصول انقلاب مبتنی بر اجماع است نه اختلاف

یک فعال سیاسی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و انسجام میان اقشار و تفکرات جامعه به سیاست جذب حداکثری اشاره کرد و گفت: اصول انقلاب بر اجماع مبتنی است.

سید محمد غرضی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در میان اقشار وتفکرات جامعه خاطر نشان کرد: مردم همواره با انسجام مثال‌زدنی به نظام اعتماد داشته اند و پای انقلاب اسلامی ایستاده و در همه مقاطع اتحاد خود را نشان داده اند.

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی با اتحاد مردم به نتیجه رسید گفت: گروه ها و احزاب تا زمانی که عقبه اجتماعی داشته باشند می توانند برای انقلاب اسلامی کار کنند و آنهایی که عقبه اجتماعی نداشته باشند به تدریج توانایی خدمت را از دست می دهند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که گروه‌ها و احزاب بر این باورند که باید به انقلاب اسلامی خدمت کنند، اظهار کرد: علی رغم این‌که گروه ها فکر می کنند که باید به انقلاب خدمت کنند، این مردم هستند که باید به گروه‌ها اعتماد و آنها را کمک کنند، بنابراین گروه‌ها موظف هستند که میان مردم وحدت بوجود بیاورند.

غرضی همچنین خاطر نشان کرد: گروه‌هایی که فاقد عقبه اجتماعی هستند و به جنگ مردم می روند به تدریج از خدمتگزاری محروم می شوند. آنهایی که عقبه اجتماعی ندارند به هیچ وجه نمی توانند ادعای سیاستمداری داشته باشند، چرا که تنها کسانی می توانند به اقتدار سیاسی دستیابند که به جامعه خود خدمت کرده باشند. این افراد هیچ‌گاه به مجرمان سیاسی تبدیل نخواهند شد، اما کسانی که قصد دارند از طریق تشکیل گروه ها و جمعیت های کم عمق وارد عرصه سیاست شوند و کسب قدرت کنند به دلیل فقدان عقبه مردمی به تدریج سرخورده شده و به مجرمان سیاسی تبدیل می شوند.

این فعال سیاسی در ادامه از دست دادن عقبه اجتماعی را مهم‌ترین دلیل تبدیل فعالان سیاسی به مجرمان سیاسی دانست و خاطر نشان کرد: جذب حداکثری متعلق به مردم است و این مردم هستند که باید جذب حداکثری را انجام دهند، این‌که ما بخواهیم نظام را مأمور کنیم تا عده ای را جذب کند تعریف مناسبی نیست چراکه هر کسی که به مردم و نظام خدمت کند خود توسط مردم جذب شده و در میان آنها پایگاهی اجتماعی کسب می کند.

وی با تأکید بر این‌که آنهایی که کنار گذاشته شده‌اند هیچ گاه نمی‌توانند از مردم و نظام طلبکار شوند، گفت: کسی که با مردم ارتباط داشته باشد فعال سیاسی است، حال این فرد در قدرت باشد یا خیر. اینکه ما بخواهیم فعال سیاسی اینگونه تعریف کنیم که فردی دارای یک پست یا عنوان است فعال سیاسی است تعریف قابل پسندی نیست؛ چرا که در تاریخ چند هزار ساله جامعه ما فعالان سیاسی کسانی بودند که نفوذی عمیق در جامعه داشته‌اند.

غرضی با اشاره به تبدیل برخی ازفعالان سیاسی به مجرمان سیاسی و تأثیر و چگونگی بازگرداندن این دسته به فعالیت هایی زیر چتر نظام اضافه کرد: باید ما به جای این‌که بگوییم نظام مکلف است آن دسته از فعالان سیاسی را که به عنوان مجرم شناخته شده اند جذب کند، باید بگوییم که چنانچه جامعه مشاهده کند که آقایان خدمتگذار هستند خود نسبت به جذب آنها اقدام می کنند.

وی در پایان با تأکید بر این‌که اصول انقلاب اسلامی مبتنی بر اجماع است نه اختلاف، تصریح کرد: باید همواره به اصول انقلاب توجه داشته باشیم. ما در 22 بهمن ماه سال 57 مشاهده کردیم که انقلاب اسلامی بر اساس اجماع پیروز شد و آن دسته از افرادی که قصد داشتند اختلاف افکنی کنند همگی از عرصه انقلاب حذف شدند.

انتهای پیام

کد N424285

وبگردی