آفتاب

وزیر کشور لبنان: گزینه اول و همیشگی ما حمایت از ارتش است

وزیر کشور لبنان: گزینه اول و همیشگی ما حمایت از ارتش است

بیروت – ایرنا - « نهاد المشنوق» وزیر کشورلبنان و از اعضای گروه 14 مارس تاکید کرد که گزینه اول و همیشگی ما حمایت از ارتش لبنان است و آن را تنها راهکار مناسب برای نجات شهرک عرسال ز اشغال عناصر مسلح می دانیم.

به گزارش ایرنا، المشنوق در گفت وگو با روزنامه لبنانی السفیر که امروز دوشنبه منتشر شد، تاکید کرد، هرگونه اظهارنظری که حمایت از ارتش در آن نباشد، دیدگاهی شخصی است و اکنون زمان و مکان مناسبی برای اظهار آن نیست.

برخی از اعضای گروه 14 مارس از جمله « محمد کباره» و « خالد الضاهر» دو عضو پارلمان لبنان ، با صدور بیانیه ای خواستار پایان عملیات ارتش لبنان در عرسال شده اند که گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره آن را اشغال کرده اند.

وزیر کشور لبنان بر ضرورت خارج شدن عناصر مسلح سوری از عرسال لبنان و ایجاد اجماع سیاسی در نشست امروز دولت لبنان در خصوص برنامه ای که از ارتش برای آزادسازی شهرک اشغال شده عرسال حمایت می کند، تاکید کرد.

نهاد المشنوق ، وضعیت نظامی در منطقه عرسال را سخت توصیف کرد و گفت، ارتش تنها نهاد مسئولی است که تصمیم می گیرد و همه ما باید پشت سر ارتش ایستاده و از آن حمایت کنیم.

وی فاش کرد که ژنرال « محمد خیر» دبیرکل شورای عالی دفاع لبنان مامور شده است تا با برقراری تماس هایی سیاسی امکان دستیابی به آتش بس درعرسال را بررسی کند.

تلویزیون الجدید لبنان اعلام کرد که المشنوق و اشرف ریفی وزیر دادگستری لبنان ماموریت دارند تا با عناصر مسلح که شهرک لبنانی عرسال را اشغال و چند تن از نیروهای ارتش و امنیتی را به اسارت گرفته اند، وارد مذاکره شده تا زمنیه آزادی این نیروها ، خروج عناصر مسلح از خاک لبنان و برقراری آرامش در منطقه فراهم شود.

خاورم ** 1324
کد N424254

وبگردی