آفتاب

استقرار کارشناسان مالزی در سولدار اوکراین/ بررسی علل سرنگونی ام.اچ17

استقرار کارشناسان مالزی در سولدار اوکراین/ بررسی علل سرنگونی ام.اچ17

کوالالامپور - ایرنا - مالزی اعلام کرد کارشناسان تحقیقاتی بین المللی و این کشور روز دوشنبه وارد منطقه ای در شرق اوکراین می شوند که هواپیمای بوئینگ مالزی با 298 سرنشین بوسیله یک فروند موشک هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

به گزارش ایرنا، منطقه ای که پرواز ام.اچ 17 مالزی در آنجا سقوط کرد هم اکنون مرکز نزاع و درگیری گروه جدایی طلب اوکراین که توسط روسیه حمایت می شوند و نیروهای دولتی اوکراین است.

برای ورود کارشناسان و نیروهای امدادی به منظور جمع آوری برخی اجساد مذاکرات مختلفی با دولت اوکراین و نیروهای جدایی طلب انجام شده است.

ˈاحمد زاهد حمیدیˈ وزیر کشور مالزی روز دوشنبه در بیانیه ای پیش بینی کرد اعضای تیم تحقیقاتی بین المللی و این کشور امروز وارد مقری در نزدیکی منطقه سرنگونی هواپیما در دونتسک اوکراین شوند.

وی اعلام کرد تیم تحقیقاتی و امدادی مالزی به همراه تیم هلند و استرالیا با توجه به شرایط امنیتی امروز وارد منطقه می شوند.

وزیر کشور مالزی گفت که تیم 21 نفره مالزی و نیروی مشترک تحقیقاتی در خارکف واقع در شرق اوکراین تصمیم گرفته است تیم در پایگاه ˈسولدارˈ که چهار ساعت با خارکف فاصله دارد مستقر شود.

محل سقوط پرواز ام.اچ 17 مالزی حدود یک ساعت از مرکز عملیات در سولدار فاصله دارد.

احمد زاهد حمیدی گفت که این کشور همکاری کاملی با نیروهای امنیتی بین المللی به منظور رسیدگی به سرنگونی این پرواز دارد.

کارشناسان استرالیایی و هلندی طی چند روز گذشته به عملیات خود برای جست و جوی بقایای اجساد قربانیان حادثه پرواز ام.اچ 17 مالزی با کمک سگ های مخصوص پرداختند.

کارشناسان تاکید دارند برای یافتن دلیل سرنگونی هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی به سه هفته زمان نیاز دارند. این هواپیما 26 تیر ماه هنگام عبور از آسمان اوکراین و در مسیر آمستردام به کوالالامپور سرنگون شد.

تاکنون بیش از 220 تابوت از 298 قربانی هواپیما به هلند ارسال شده است، اما همچنان اجسادی در منطقه پراکنده است.

آساق**1611
کد N424147

وبگردی