آفتاب

محمود عباس خواهان افزایش فشار بین‌المللی بر اسرائیل شد

محمود عباس خواهان افزایش فشار بین‌المللی بر اسرائیل شد

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین‌المللی خواست اسرائیل را برای پذیرفتن طرح آتش‌بس پیشنهادی مصر تحت فشار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، آمریکا ، روسیه و چین خواست اسرائیل را تحت فشار قرار دهند تا جنگ در نوار غزه که هزاران کشته و زخمی بر جای گذاشته است، پایان یابد.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با تأکید بر این که اسرائیل علیه مردم فلسطین جنایت می‌کند، اظهار کرد: اسرائیل با نپذیرفتن طرح آتش‌بس مسئول عواقب جدی ادامه درگیری‌ها در نوار غزه خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: اسرائیل مدارس سازمان ملل را مستقیما هدف قرار می‌دهد و علاوه بر آن منازل غیرنظامیان را مورد حمله قرار می‌دهد که این امر به کشته شدن تعداد بسیاری منجر شده است.

در این راستا، سازمان ملل متحد اعلام کرد، بان کی مون، دبیر کل این سازمان حمله به نزدیکی مدرسه سازمان ملل در رفح را محکوم کرده و آن را اقدامی جنایتکارانه خوانده است.

محمودعباس گفت: در 27 روز گذشته اسرائیل در هر ساعت 17 فلسطینی را به شهادت رسانده است.

رییس تشکیلات خودگردان تصریح کرد که فلسطینی‌ها با آتش‌بس 72 ساعته موافقت کرده‌اند و اسرائیل نیز باید این مسأله را بپذیرد.

انتهای پیام

کد N424133

وبگردی