آفتاب

امریکا حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل را وحشت انگیز خواند

امریکا حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل را وحشت انگیز خواند

تهران ، ایرنا - امریکا روز یکشنبه حمله رژیم صهیونیستی به یک مدرسه دیگر سازمان ملل در غزه را ˈ وحشت انگیز ˈ خواند و خواستار انجام تحقیقات ˈ کامل و بی درنگ ˈ در مورد این حمله شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه امریکا به طور صریح نگفت که چه کسی مسئول این حمله بوده ولی اشاره کرد که امریکا سخت گمان می کند که اسرائیل مسئول گلوله بارانی بوده که دست کم ده کشته برجای گذاشته و از اسرائیل خواست ˈ تلاش بیشتری برای اجابت استانداردهایش و جلوگیری از تلفات غیر نظامیان ˈ انجام دهد.

ارتش اسرائیل بعدا تایید کرد که به سمت هدفی در حوالی مدرسه سازمان ملل در رفح که در آن هزاران فلسطینی پناه گرفته اند آتش گشوده است .

این سومین بار است که یک مدرسه سازمان ملل ظرف ده روز هدف قرار می گیرد و این اقدام در بحبوحه خشم فزاینده بین المللی از تلفات فزاینده غیر نظامیان در جریان جنگ 27 روزه بین اسرائیل و مبارزان فلسطینی در غزه انجام شده است.

پیشتر ، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل این حمله تازه را به شدت محکوم کرده و خواستار پایان فوری درگیری ها شده و گفته بود ˈ این دیوانگی باید متوقف شود. ˈ

ساکی گفت : آمریکا از گلوله باران شرم اور امروز در خارج مدرسه آنروا در رفح که حدود سه هزار آواره را در خود جای داده و در آن ده فلسطینی غیر نظامی دیگر نیز به طور دردناک کشته شده اند، به وحشت افتاده است .

وی افزود : این سوء ظن که مبارزان در مجاورت منطقه در حال فعالیت بودند به هیچ وجه توجیه کننده حملاتی نیست که جان بسیاری از غیر نظامیان بیگناه را به خطر بیاندازد. ˈ

ساکی گفت :ˈ ما خواهان تحقیقات کامل و بی درنگ در مورد این حادثه و همچنین گلوله باران اخیر مدرسه دیگر آنروآ هستیم . ˈ

مترجمام 1403 ** 1917
کد N424061

وبگردی