آفتاب

استاندار:دولت اعتبار400طرح نیمه تمام را در چهارمحال وبختیاری تامین می کند

استاندار:دولت اعتبار400طرح نیمه تمام را در چهارمحال وبختیاری تامین می کند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهار محال و بختیاری گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سفر رئیس جمهوری به این استان، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل حدود 400 طرح نیمه تمام که دارای پیشرفت فیزیکی بالا هستند، تامین می شود.

به گزارش ایرنا، ˈقاسم سلیمانی دشتکیˈ عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی بخش خصوصی و دولتی استان در شهرکرد گفت: بر اساس تصمیم دولت، طرح هایی که در دوسال آینده قابلیت تکمیل دارد، صد درصد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها تخصیص می یابد.

وی تصریح کرد: تقاضای تخصیص اعتبار به این تعداد طرح به هیات دولت تقدیم شده است که در سفر رییس جمهوری به استان پس از بررسی، این گونه طرح ها تعیین تکلیف می شود.

سلیمانی افزود: درسفر کاروان تدبیر و امید به چهارمحال وبختیاری یکی از پروژه های اولویت دار استان، شتاب بخشی به ساخت راه آهن است که برای تحقق این مهم باید از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی بهره گرفت.

استاندار ادامه داد: راه آهن چهارمحال وبختیاری می تواند بیش از 90 هزار میلیارد ریال برای کشور در بخش انرژی و 190هزار میلیارد ریال در بخش حمل و نقل صرفه جویی کند.

سلیمانی زنجیره تولید فولاد را یکی از ظرفیت های سرمایه گذاری این استان دانست و گفت: پیش بینی شده در صنایع فولاد چهار محال و بختیاری و ورق خودرو، نورد سرد ایجاد شود.

استاندار گفت: در چهار سفر رییس جمهوری سابق به این استان یک هزار و 435پروژه مصوب شد که یکصد هزار و 700میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و بهره برداری از این پروژه ها نیاز است و بهره برداری از این طرح ها 50 سال طول می کشد.

به گزارش ایرنا، در این نشست جمعی از صنعتگران چهارمحال و بختیاری تامین شدن نقدینگی و سرمایه درگردش، محدودیت های دریافت تسیهلات بانکی با بهره مناسب، ساماندهی مالیات و بیمه را از مهم ترین خواسته های این بخش از دولت عنوان و رسیدگی به این مشکلات را از رییس جمهوری خواستار شدند.

7361/558/
کد N424003

وبگردی