آفتاب

خشم مردم یونان از جنایات رژیم صهیونیستی

خشم مردم یونان از جنایات رژیم صهیونیستی

آتن- ایرنا- جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه خشم یونانیان را در پی داشته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از آتن، از آغاز تهاجم نیروهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر اساس طرحی از پیش تعیین شده و قتل عام مردم این منطقه به ویژه کشتار کودکان، زنان و سالخوردان و تخریب منازل مسکونی، مدارس، بیمارستان ها، مردم یونان نسبت به این جنایات ضد بشری عکس العمل نشان داده و به طرق مختلف حمایت خود از مردم مظلوم و بی دفاع غزه و مبارزات رهایی بخش فلسطینان را نشان داده اند.

* بیانیه مردمی ˈحرکت یک کشتی برای غزهˈ

حرکت مردم نهاد موسوم به ˈیک کشتی برای غزهˈ طی بیانیه ای که امروز آن را منتشر کرد، ضمن اعلام حمایت همه جانبه از مبارزات مردم فلسطین، افزود: برای جامعه بشری ننگ است که یک ملت چندین سال در یک زندان به سر ببرد و غزه در حال حاضر به علت محاصره کامل زمینی و دریایی و هوایی توسط رژیم اشغالگر قدس و بسته شدن گذرگاه رفح توسط رژیم مصر وابسته به استکبار، به بزرگترین زندان تاریخ بشریت مبدل شده و این اقدام غیرقانونی و ضدبشری نیروهای رژیم صهیونیستی متاسفانه با حمایت آمریکا، اروپا و تعدادی از کشورهای عربی وابسته به غرب و حامی رژیم اسرائیل بوده که برای بشریت یک شرم بی پایان است و در تاریخ ثبت خواهد شد.

در این بیاینه گفته شده است: کشورهای به اصطلاح متمدن جهان و آنهایی که دم از حمایت و طرفداری حقوق بشر می زنند، چرا در مقابل این همه جنایت و نقض قوانین بین المللی و نقض آشکار حق حیات شهروندان غزه، سکوت مرگباری را اختیار کرده اند.

این حرکت مردم نهاد، با حضور گسترده در برپایی تظاهرات مردمی علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس، بارها با انتشار بیانیه هایی ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، از شهروندان یونانی خواسته که به هر طریق ممکن کمک های دارویی و بهداشتی خود را به سازمان های مردم نهاد برای رساندن به مردم نوار غزه ارایه دهند.

حرکت مردم نهادˈ یک کشتی برای غزهˈ روز گذشته نیز اعلام کرد: کتابی را تحت عنوانˈ غزه بزرگترین زندان تاریخ بشریˈ را مدتی پیش منتشر کرده که درآمد حاصل از فروش این کتاب برای خرید دارو و دیگر مواد بهداشتی و درمانی مورد نیاز بیمارستان کودکانˈ ال دوراˈ نوار غزه اختصاص خواهد یافت.

این حرکت مردم نهاد همچنین اعلام کرد که با همکاری سازمان های مشابه چند کشور اروپایی به منظور حمایت از ˈ ایده ضرورت شکستن محاصره نوار غزهˈ، در نظر دارد پس از انجام آمادگی های لازم چندین کشتی با همراهی شخصیت های سیاسی، علمی و فرهنگی اقدام به حمل کمک های دارویی و بهداشتی به سمت نوار غزه کند.

* حزب چپ ائتلاف یونان( سی ریزا) خواستار لغو مناسبات دولت یونان با رژیم صهیونیستی

حزب چپ ائتلافی ( سی ریزا) دومین حزب بزرگ سیاسی یونان نیز با انتشار بیانیه ای ضمن حمایت از مبارزات مردم فلسطین، از دولت یونان خواسته است تا تمام توافقات به عمل آمده با رژیم صهیونیستی را لغو کند.

ˈالکسیس چیپراسˈ رئیس این حزب در تظاهرات ضد اسراییلی مردم یونان اقدامات نیروهای رژیم صهیونیستی را جنایت بی سابقه معرفی و خواستار توقف هرچه سریع تر حملات ددمنشانه نیروهای این رژیم به مردم بی دفاع غزه شده است.

ˈصوفیا سکورافاˈ نماینده این حزب در پارلمان اتحادیه اروپا نیز با انتقاد شدید از مواضع این اتحادیه در قبال حملات اسراییل به مردم بی دفاع فلسطین، اقدامات نیروهای رژیم صهیونیستی را ضد بشری و جنایات جنگی قلمداد و از جامعه جهانی خواست که جلوی این اقدامات جنایتکارانه را با یک اقدام جدی بگیرند.

سکورافا دولت های غربی و آمریکا را به علت حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی محکوم و آنان را شریک جرم این رژیم قلمداد کرد.

ˈمانولیس قلزوسˈ یکی دیگر از نمایندگان این حزب در پارلمان اتحادیه اروپا با انتقاد شدید از توافقات دولت یونان با رژیم صهیونیستی، خواستار لغو کلیه توافقات آتن با تل آویو شد و اتحادیه اروپا را به خاطر سکوت در قبال این جنایات در نوار غزه، مورد انتقاد شدید قرار داد.

این نماینده یونانی در پارلمان اتحادیه اروپا که یکی از سیاستمداران شناخته شده و معروف یونانی است و در خلال جنگ جهانی دوم پرچم نیروهای نازی را از بالای محل باستانیˈ اکروپلیسˈ پایین کشید، همچنین با انتقاد از عملکرد جامعه جهانی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: نیروهای رژیم صهیونیستی کاری را انجام می دهند که به مراتب بدتر از کاری است که نیروهای هیتلر انجام می داند و تنها راه رهایی از این جنایتکاران، حمایت همه جانبه انسان های آزاده و آزاد اندیش، از مبارزات مردم فلسطین می باشد.

* عملکرد حزب چپ یونان

ˈدیمترس کوچوباسˈ رئیس حزب چپ یونان( ک – ک ا) نیز علاوه بر حضور در تظاهرات علیه حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به نوارغزه، در دیداری که با ˈ کارلوس پاپولیاسˈ رئیس جمهور این کشور داشت، از وی خواست که تمام توافقات به عمل آمده بین آتن و تل آویو را به سرعت لغو کند.

این حزب علاوه بر برگزاری مستقل تظاهرات ضد صهیونیستی در شهر آتن پایتخت یونان و در دیگر شهرهای این کشور، به همراه دیگر سازمان های مردم نهاد و احزاب سیاسی یونان بارها مراتب اعتراض خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام رکد.

رادیو یونانی زبان ˈ کوکینوˈ نیز با انتشار اخبار لحظه به لحظه درباره حملات ددمنشانه نیروهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه، به همراه سازمان مردم نهادˈ درمانگاه اجتماعیˈ تعدادی از شهرداریها و دیگر سازمان های مردم نهاد همچون پزشکان بدون مرز، اقدام به جمع آوری دارو و مواد بهداشتی برای مردم غزه کرده که این تلاش ها همچنان ادامه دارند.

یونانیان که خود تجربه تلخ اشغال کشورشان توسط نیروهای نازی را دارند، به خوبی متوجه نتیجه اشغال گری دیگر کشورها هستند و به همین دلیل حساست خاصی نسبت به اقدامات نیروهای متجاوز و اشغالگران رژیم صهیونیستی دارند و بارها با شرکت در تظاهرات های گسترده، اشغال بیش از 60 ساله کشور فلسطین توسط رژیم صهیونسیتی و استمرار قتل عام ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین را مورد انتقاد قرار داده و آن را بشدت محکوم کرده اند.

اروپام**1**462 **1144
کد N423980

وبگردی