آفتاب

در قاهره چه گذشت؟

در قاهره چه گذشت؟

فارس نوشت:

 منابع مصری گزارش دادند که گروه های فلسطینی در نشست امروز خود در قاهره درباره سند یکپارچه در خصوص برقراری آتش بس در غزه به توافق رسیدند.

به گزارش شبکه المیادین، نشست گروه های فلسطینی در قاهره دقایقی قبل به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، این نشست در فضای مثبت برگزار شد و حاضرین درباره سند یکپارچه فلسطینی برای برقراری آتش بس به توافق رسیدند که قرار است این سند امروز یکشنبه با طرف مصری مورد بررسی قرار گیرد.

بر پایه این گزارش، این سند بر برقراری آتش بس در غزه و عقب نشینی فوری نظامیان صهیونیستی از آن تاکید دارد. همچنین در این سند بر پایان یافتن محاصره نوار غزه، بازگشایی گذرگاه های نوار غزه و تامین امنیت نقل و انتقال کالاها و تردد افراد به نوار غزه تاکید شده است.

در این سند همچنین لغو منطقه حایل در نوار غزه، بازسازی ویرانه‌ها و تضمین ارسال کمک‌های فوری به غزه از طریق دولت توافق ملی و نیز تعهد اسرائیل برای پایبندی به توافقنامه مربوط به تبادل اسرای فلسطینی با گلعاد شالیت و آزادی اسرایی که اخیرا بازداشت شده اند، مورد تاکید قرار گرفته است.

بر پایه این گزارش، سند فلسطینی همچنین بر توقف تجاوزات شهرک نشینان علیه فلسطینیان به خصوص به دنبال حادثه ربوده شدن و قتل سه شهرک نشین صهیونیست در الخلیل، تاکید دارد.

26149

کد N423969

وبگردی