آفتاب

عضو ارشد حزب الله : لبنان بر داعشی های اسراییلی پیروز می شود

عضو ارشد حزب الله : لبنان بر داعشی های اسراییلی پیروز می شود

بیروت – ایرنا – شیخ « نبیل قاووق» معاون رییس شورای اجرایی حزب الله با تاکید به اینکه لبنان بر داعشی های اسراییلی پیروز می شود، گفت: اسراییل و تکفیری ها دو خطر هستند که برمبنای یک برنامه واحد کار می کنند و امروز مقابله همه لبنانی ها با آنها یک ضرورت و راهبرد ملی است.

به گزارش ایرنا، شیخ نبیل قاووق روز یکشنبه با اشاره به همپیمانی و همکاری تکفیری ها و اسراییلی ها در منطقه جولان بویژه در زمینه نظامی علیه محور مقاومت ، خاطرنشان کرد که اینها تصمیم دارند جنگی را به لبنان مانند آنچه در سوریه و عراق اتفاق افتاده است، تحمیل کنند.

وی که درمراسم هفتمین روز شهادت «علی احمد ابوطعام» در شهرک الطیبه در جنوب لبنان سخن می گفت، اظهارداشت: نبردی که در سوریه ، عراق ، لبنان و غزه جریان دارد، یکی است و هدف آن مقاومت است.

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله گفت: ما درک می کنیم با یک دشمن دو چهره و دو رو مواجه هستیم که یک روی آن اسراییلی و روی دیگرش تکفیری است.

شیخ نبیل قاووق با بیان اینکه« خطر تکفیری برای لبنان یک خطر واقعی است هرچند گروه مقابل آن را نادیده بگیرد و انکار کند»، افزود: تکفیری ها درصدد اجرای تجربه موصل در لبنان هستند اما حضور مقاومت در منطقه واقع در پشت مرزهای شرقی از لبنان حمایت کرده و مانع بروز یک فتنه بزرگ شده و راه را بر روی تکفیری ها که قصد دارند با اشغال شهرک های منطقه بقاع ، آتش فتنه داخلی را شعله ور کنند، بسته است.

وی خاطرنشان کرد: عناصر مسلحی که به ارتش لبنان در شهرک لبنانی عرسال حمله کرده اند از گروه القاعده و دو شاخه جبهه النصره و داعش آن هستند و مشخص شده که هزاران عنصر مسلح از کشورهای مختلف وابسته به این دو شاخه القاعده در عرسال حضور دارند.

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد که این عناصر از سه سال قبل و پیش از آنکه حزب الله وارد سوریه شود در این منطقه بوده اند و تحت فرمان یک اتاق عملیات در منطقه القلمون سوریه علیه لبنان عمل می کرده اند هر چند در بخش های دیگر سوریه بر سر نفت با هم درگیر می باشند.

شیخ نبیل قاووق تصریح کرد: حمله به ارتش لبنان ، مراکز پلیس و ربودن مردم عادی و نیروهای ارتش و امنیتی در عرسال، یک تجاوز همه جانبه به کل لبنان و حاکمیت و کرامت همه لبنانی ها است که باید با اتخاذ موضعی جامع از ارتش لبنان که در مقابل دشمنان ایستاده است، حمایت کنند.

وی تاکید کرد: حزب الله و نیروهای مقاومت از وظایف خود در حمایت از مردم لبنان کوتاهی نخواهند کرد و منتظر نمی شویم تا گروه 14 مارس به اشتباه بودن گزینه های خود و درست بودن گزینه های حزب الله اعتراف کند.

رییس شورای اجرایی حزب الله با بیان اینکه هویت ، تابعیت و اسامی حمله کنندگان به ارتش لبنان در عرسال شناخته شده هستند، گفت حتی هویت کسانی که از آنها حمایت رسانه ای ، تسلیحاتی و مالی می کنند، مشخص هستند و آن محور تکفیری وابسته به اسراییل است که هدف آن تضعیف مقاومت می باشد.

شیخ نبیل قاووق اظهارداشت: اسراییل امروز از فرصت های راهبردی برای شروع درگیری امت اسلامی با تکفیری ها سخن می گوید تا با سوء استفاده از شرایط ، معادلات را تغییر دهد و در همین چارچوب جنگ علیه غزه را شروع کرد اما تاکنون در همه این دسیسه ها و توطئه ها شکست خورده و به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که حزب الله در خط مقدم تقویت قدرت نظامی مقاومت در غزه و پایداری اهالی غزه باشد.

رییس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد: غزه امروز بیش از هر زمان دیگر به حمایت و کمک نیاز دارد.

خاورم ** 1324
کد N423938

وبگردی