آفتاب

37 غیرنظامی و 59 "تروریست" در غرب چین کشته شدند

37 غیرنظامی و 59 "تروریست" در غرب چین کشته شدند

دولت چین امروز (یکشنبه) اعلام کرد: در جریان حمله هفته گذشته در منطقه سینکیانگ محل سکونت اقلیت مسلمان اویغور در غرب این کشور 37 غیرنظامی و 59 "تروریست" کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جریان درگیری‌ها و ناآرامی‌های هفته گذشته در استان سینکیانگ در غرب چین پلیس این کشور 215 "تروریست" را دستگیر کرد و همچنین در جریان این درگیری‌ها که روز دوشنبه رخ داد 13 غیرنظامی نیز دستگیر شدند.

این در گیری‌ها ناشی از حمله به یک پاسگاه پلیس و دفاتر دولتی در شهرستان شاچه در این استان صورت گرفت و جزو جدیدترین رخدادهای خشونت بار در چند ماه گذشته در این منطقه محسوب می‌شود.

در گزارش امروز خبرگزاری شینهوا نیز آمده است: 35 تن از غیرنظامیان این درگیری از قوم هان چین و دو تن دیگر از اقلیت اویغور هستند.

این خبرگزاری همچنین به نقل از پلیس سینگیانگ آورده است: گانگسترها جاده‌ها و راه‌های منتهی به پاسگاه پلیس و دفاتر دولتی را در شهرستان شاچه مسدود کرده و عبور وسایط نقلیه را متوقف کردند و غیرنظامیان را مجبور ساختند تا به آنها بپیوندند.

این خبرگزاری به نقل از مقام‌های دولتی پکن گزارش داد که تحقیقات نشان می‌دهد این حمله عمدی و سازماندهی شده بود و افراد دخیل در این حمله از گروه تروریستی جنبش اسلامی ترکستان شرقی بودند.

یکی از سخنگویان گروه در تبعید کنگره جهانی اویغور نیروهای امنیتی پکن را به استفاده از تفنگ‌های نیمه خودکار و تک تیرانداز متهم کرده که باعث تلفات سنگین در این درگیری شد.

انتهای پیام

کد N423887

وبگردی