آفتاب

کاهش 70 درصدی نامه های مردمی با راه اندازی سامانه سامد/آمادگی 111 در چهارمحال و بختیاری

کاهش 70 درصدی نامه های مردمی با راه اندازی سامانه سامد/آمادگی 111 در چهارمحال و بختیاری

تهران- ایرنا- رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با بیان این که سامانه سامد با افزایش ظرفیت خود در استان چهارمحال و بختیاری آماده دریافت درخواست های مردمی است، گفت: بین 70 تا 90 درصد درخواست های مکتوب مردمی با این اقدام کاهش یافته است.

اسماعیل سماوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: در سفرهای داخلی رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید سامانه سامد(111) از 24 ساعت قبل از سفر تا 24 ساعت بعد از سفر آماده دریافت تماس های محلی است.

وی با بیان این که سامانه سامد در طول سال فعال است، خاطر نشان کرد: اتفاقی که در طول سفر می افتد این است که با بهره گیری از امکانات منطقه ای به صورت 24 ساعته درخواست ها و تماس های شهروندان پاسخ داده می شود.

رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: تمام تماس های وارده به این سامانه درخواست نیست بلکه ممکن است پیشنهاد، انتقاد و یا ابراز احساسات باشد اما همه آن ها رسیدگی شده و پیگیری می شود.

سماوی درباره نحوه پیگیری درخواست های مردمی هم توضیح داد: در مراحل اولیه این درخواست ها از طریق استان پیگیری می شود و شاید در همان جا حل شود اما اگر نیاز به پیگیری در سطح بالاتری بود حتما این کار انجام می شود.

وی اضافه کرد: وسعت کار سامد و افزایش ظرفیت آن برای دریافت درخواست های مردم در دولت تدبیر و امید بی سابقه است و در گذشته چنین اقدامی نشده است.

رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری اظهار داشت: مردم ولی نعمت ما هستند و نباید به دنبال ماشین برای ارائه درخواستشان بدوند بلکه باید مورد تکریم قرار گیرند که سامانه سامد توانسته است زحمت آمدن و رساندن نامه را کاهش دهد.

سماوی با بیان این که تمامی تماس ها در قالب فرم خاصی ثبت می شود، افزود: خوبی کار ثبت الکترونیک در این است که سابقه درخواست و اقدامات انجام شده درباره آن بسرعت در دسترس قرار می گیرد؛ هر چند که در شکل نامه های دستی هم این کار با سرعت کمتری انجام می شد.

وی هم چنین با بیان این که فعالیت این سامانه نافی دریافت نامه های دستی نیست، خاطر نشان کرد: همزمان با فعالیت سامانه سامد، تعدادی از دست اندرکاران نامه های دستی را رسیدگی کرده و متناسب با نوع درخواست و مرجع پیگیری کننده تقسیم خواهد شد.

رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری به سفر روز چهارشنبه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به استان چهارمحال و بختیاری هم اشاره کرد و گفت: مردم شریف این استان هم می توانند از طریق سامانه سامد(111) درخواست ها و نظراتشان را مطرح کنند.

سیام(4)1429 **1449
کد N423803

وبگردی