آفتاب

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی: اگر نزدیکان احمدی نژاد از بانکها پول گرفته اند، نامشان اعلام شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی: اگر نزدیکان احمدی نژاد از بانکها پول گرفته اند، نامشان اعلام شود

ایسنا نوشت:

نایب رییس کمیسیون اقتصادی گفت: نامه رییس‌جمهور سابق به بانک مرکزی، دست بانک مرکزی را برای اعلام اسامی برخی بدهکاران بانکی باز کرده است.

ایرج ندیمی گفت: آنچه که مهم است این است که باید بر اساس قانون، حفظ آبرو و شخصیت افراد حقیقی و حقوقی در اولویت قرار گیرد و اگر به صراحت نامی از شخصی برده شود، فرصت برای پاسخگویی وجود داشته باشد و رییس‌جمهور سابق نیز از این موضوع مستثنی نیست.

او با اشاره به برخی از صحبت‌ها در مورد سوء استفاده‌های اطرافیان رییس‌جمهور سابق، گفت: اگر در مجلس و کمیسیون‌های مختلف صحبتی از تخلفات این‌چنینی می‌شود با توجه به شأن رییس‌جمهوری که همیشه بعد از دوران ریاست‌جمهوری مورد توجه بوده و از او در نهادهایی مثل مجمع تشخیص استفاده می‌شده و لازم است شأن او در برخی اظهارنظرها رعایت شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که مسلم است این است که باید مشخص شود فضاسازی‌ها علیه افراد در هر جایگاهی با توجه به مقاصد سیاسی نباشد و رسیدگی به تخلفات بر اساس قانون انجام پذیرد و بانک مرکزی نیز در نامه اخیر به نوعی مجوز انتشار اسامی را دریافت کرده است و می‌توان از این فرصت استفاده کرد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با نامه رییس‌جمهور سابق به رییس بانک مرکزی هیچ مسئولیت و وظیفه‌ای برای قوه قضاییه ایجاد نمی‌شود و قوه قضاییه بر اساس تشخیص و مصلحت و در چارچوب وظیفه خود عمل می‌کند و فقط این فرصت برای بانک مرکزی ایجاد شده که به صورت آزادانه‌تر با سوء استفاده‌هایی که در جامعه مطرح می‌شود، برخورد کند و اگر به واقع چیزی باشد آن را علنی نماید.

 

45231

 

کد N423800

وبگردی