آفتاب
فرماندار مبارکه در آستانه هفته مهارت عنوان کرد:

اشتغال‌زایی و رونق صنعت حمل و نقل فولاد مبارکه برای این شهرستان حائز اهمیت است

اشتغال‌زایی و رونق صنعت حمل و نقل فولاد مبارکه برای این شهرستان حائز اهمیت است

مراکزآموزشی و دانشگاه‌های شهرستان مبارکه آمادگی کامل دارد تا شرایطی را فراهم کند تا نیازهای آموزشی و پژوهش‌های مورد نیازشرکت فولاد مبارکه در این شهرستان به خوبی پیگیری شود.

فرماندارشهرستان مبارکه در آستانه هفته مهارت به همراه روسای مراکز آموزشی و دانشگاهی این شهرستان به دیدارمدیرعامل فولاد مبارکه رفت و بر لزوم همکاری گسترده ترمراکز فنی و حرفه ای با فولاد مبارکه در زمینه های آموزشی و پژوهشی تاکید کرد و گفت:اقدامات این شرکت در راستای اشتغالزایی و رونق روز افزون صنعت حمل و نقل در این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی سلیمانی ادامه داد:آثار مثبت فولاد مبارکه در دو زمینه مذکور درسطح منطقه به خوبی قابل رویت است، چرا که علاوه بر موارد فوق با توجه به ظرفیت های خوبی که درمراکزآموزشی و دانشگاهی شهرستان مبارکه موجود است یقینا می توان برای کمک به صنعت فولاد از این توانمندی ها و ظرفیت ها استفاده های گسترده تری کرد.

وی بر لزوم گسترده تر شدن هر چه بیشتر تعاملات فی مابین شهرستان مبارکه با فولاد مبارکه تصریح کردو گفت: این آمادگی در شهرستان مبارکه وجود دارد تا با فولاد مبارکه اصفهان که یک صنعت ملی است تعامل بیشتری برقرار کنیم و شرایطی فراهم نمایم تا نیازهای آموزشی و پژوهش های مورد نظر این شرکت در مراکزآموزشی و دانشگاههای شهرستان مبارکه رابرنامه ریزی کنیم.

باید در دانشگاه‌ها از مدرک گرایی فاصله بگیریم

در این نشست مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان نیز گفت: ارتباط فولاد مبارکه با مراکزفنی و حرفه ای، در هر دوره بنا بر شرایط سازمان، شرایط خاص خود را داشته است که درمقاطع زمانی فعلی با توجه به گستردگی فضاهای آموزشی و پژوهشی در کشورچه به لحاظ کمی و چه ازنظرکیفی شرایط خوبی فراهم شده است تا این همکاری ها بیشتراز گذشته منشا اثر واقع شود.

بهرام سبحانی ادامه داد: باید در دانشگاه‌ها از مدرک گرایی فاصله بیشتری بگیریم و خروجی دانشگاه‌ها را به سمت و سوی دانشجویان فارغ التحصیلان کار آزموده و با مهارت به کمک همه بخش ها از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه ای پیش ببریم، تا علاوه بر باسوادی از تجربه و مهارت کافی هم برخوردار باشند.

وی با اشاره به اراده فولاد مبارکه مبنی برهمیاری هرچه بیشتر مراکز آموزشی و پژوهشی شهرستان مبارکه افزود: با توجه به نوع شغل کارکنان در فولاد مبارکه باید ازظرفیت های آموزشی موجود درمراکز فنی و حرفه ای جهت ارتقاء مهارت کارکنان این شرکت بهر برد و این پتانسیل برای خانواده کارکنان فولاد مبارکه نیزباید مورد استفاده قرارگیرد، که امیدواریم همه این شرایط با هکاری فولاد مبارکه و مسئولین شهرستان و مراکزآموزشی و تحقیقاتی مبارکه فراهم گردد.

همچنین در این دیدار روسای دانشگاه‌ها، رئیس آموزش و پرورش شهرستان مبارکه و سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان برهمکاری روز افزون فولاد مبارکه و ارتقاء دانش مهارت کارکنان و آموزش به خانواده ی این شرکت تاکید کرده و خواستاراقدامات قابل انجام از جمله ساخت تجهیزات، راه اندازی کارگاههای مشترک،اسپانسری مسابقات ملی مهارت و استفاده از ظرفیت های قابل استفاده در بخش های دولتی و خصوصی شدند.

کد N423691

وبگردی