آفتاب

رایزنی وزیران خارجه ترکیه و قطر در مورد تحولات غزه

رایزنی وزیران خارجه ترکیه و قطر در مورد تحولات غزه

منابع آگاه از دیدار و گفتگوی سه ساعته "احمد داود اوغلو" و "خالد بن محمد العطیه" وزیران خارجه ترکیه و قطر درباره جنگ در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبر ترک، "احمد داود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه و "خالد بن محمد العطیه" وزیران خارجه ترکیه و قطر با یکدیگر دیدار کردند. در این دیدار سه ساعته که با حضور "جان کری" وزیر خارجه آمریکا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، شرکت کنندگان به رایزنی در مورد تحولات غزه پرداختند.

به گفته منابع دیپلماتیک این دیدار در پشت درهای بسته برگزار شد و تحولات روزهای اخیر نوار غزه از جمله نقض آتش بس سه روزه و افزایش تنش ها بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از جمله محورهای گفتگوی وزیران خارجه آمریکا، قطر و ترکیه بوده است.

روز گذشته نیز رسانه ها از تلاش آمریکا برای مشخص کردن سرنوشت نظامی اسرائیلی ناپدید شده در جنوب غزه خبر دادند. بر این اساس جان کری طی تماسی تلفنی با "خالد بن محمد العطیه" و "احمد داود اوغلو" همتایان قطری و ترک خود از آنها کمک خواسته است.

یک مشاور وزیر خارجه آمریکا با اعلام این مطلب گفت: ما به آنها هشدار داده و از آنها خواستیم از نفوذ خود برای بازگرداندن این نظامی استفاده کنند. وی در توجیه این اقدام مدعی شد ربوده شدن این نظامی توسط فلسطینی ها احتمال کشته شدن افراد بیشتری را در درگیری های غزه افزایش می دهد.

کد N423557

وبگردی