آفتاب

ناطق: پسرم از احمدی‌نژاد شکایت کرد

 ناطق: پسرم از احمدی‌نژاد شکایت کرد

حجت‌الاسلام ناطق نوری گفت که در انتخابات مجلس دهم کاندیدا نخواهد شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در هشتمین همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارجی از کشور در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا بنا ندارید برای پرشورتر بودن انتخابات مجلس در انتخابات آتی شرکت کنید؟ گفت: من بنا ندارم شرکت کنم، شرکت هم نمی‌کنم.

تشخیص هم می‌دهم، تکلیف ندارم و مکلف نیستم. ۲۰ سال نماینده بودم و پوستر بنده در شهرها زده می‌شد، بس است. دلیل هم برای این کار دارم. بنده از سال ۷۰ رئیس مجلس بودم و ۵ دوره ریاست مجلس را برعهده داشتم. وقتی تمام شد گفتم در دنیای امروز رجال سیاسی برای کار سیاسی عمری را تعریف می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ما بالاخره متوجه نشدیم شما متعلق به چه گروه و جناحی هستید؟ گفت: جناح‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌های کشور را به این معنا قبول ندارم. بنده قائلم ما در کشورمان دموکراسی را آورده‌ایم و آن مراجعه به آرا و افکارعمومی است. ۳۵ سال از انقلاب گذشته و ما ۳۵ بار انتخابات برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: اشکالی که وجود دارد این است که دموکراسی ابزار می‌خواهد و ما ابزار آن را نیاوردیم. ابزار دموکراسی حزب است. احزاب مشخص با مرام‌نامه و اساسنامه و درآمد شفاف و اعضای شورای مرکزی مشخص. اینهایی که در کشور ما هستند و به عنوان حزب فعالیت می‌کنند قبیله‌اند، حزب نیستند.

ناطق‌نوری ادامه داد: دوم اینکه احزاب باید قاعده بازی را بلد باشند، اما اینها هیچ قاعده بازی را بلد نیستند، نه چپ نه راست، نه اصلاح‌طلبان و نه اصول‌گرایان.

وی گفت: وقتی حزبی در یک جا پیروز می‌شود حق است رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و مشاوران از این حزب باشند، اما از این پایین‌تر در مناصب دیگر دست نمی‌خورد و به قول معروف به بدنه کارشناسی دست نمی‌زنند، اما اینجا چپ می‌آید قلع و قمع می‌کند تا فراش فلان مدرسه را عوض می‌کند، راست هم می‌آید همین‌طور. بنده این را به این شکل قبول ندارم. افرادی مثل ما باید در اتاق فکر باشند و جوان‌هایی با خلاقیت و نوآوری مسئولیت‌ها را در دست بگیرند. تلفیق فکر و نوآوری جوان‌ها می‌تواند مفید واقع شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا با وجود اینکه از سوی رئیس‌جمهور سابق(احمدی‌نژاد) به شما توهین شد،‌ شکایت خود را پیگیری نکردید؟ گفت: توهین شد، ایشان هم تشخیص دادند. اشکال این نیست. اشکال این است که چرا من پیگیر نشدم. بالاخره ایشان نسبتی دادند که اینها آمدند بردند و خوردند. من چندین بار در سخنرانی‌های عمومی خود گفتم چرا نمی‌رسید به نسبت‌ها و به شکایت‌ها؟ چرا به آدم‌ها نمی‌رسید؟

ناطق نوری گفت: پسر من همان زمان شکایت کرد، چون اسم ایشان هم ذکر شده بود. متاسفانه نقص قانونی و حقوقی مانع از این شد. وکیل بسیار مسلط و واردی گفت این اندازه که ایشان گفته است(احمدی‌نژاد)‌ راه به جایی نمی‌برد و بی‌خودی خودت را خسته نکن که البته ایشان هم آن شکایت را ادامه نداد و آن را تبدیل به یک رنج‌نامه کرد که منتشر شد.

وی افزود: از همین جا هم از همه مسئولان و به خصوص قوه قضائیه درخواست دارم که چرا به این نسبت‌هایی که داده می‌شود رسیدگی نمی‌شود؟ بالاخره این سخنان یا راست است یا دروغ. از اینکه گفته شود تیپی مثل من چنین اتهاماتی را دارد، اگر راست باشد بنده اصلا صلاحیت ندارم رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری شوم. صلاحیت ندارم عضو مجمع باشم. صلاحیت ندارم اینجا برای شما حرف بزنم.

ناطق‌نوری خاطرنشان کرد: عیب کار این است که این پرونده‌ها همین‌گونه باقی می‌ماند و البته این کار ابتر باقی ماند، اما در اذهان اتهام‌ها ماند. بالاخره اگر نخواهید زیر بلیط کسی باشید باید هزینه داد و خرج کنیم. خرجش را هم می‌دهیم، البته به ضرر ما نشد. جامعه فهمید چی به چیست. الان هم معین و مشخص است، اما خواهش من این است که به این قضایا رسیدگی شود و از همه بدتر این بود که فرهنگ ما خراب شد. این ضررش بیشتر بود ناطق‌نوری از بین برود. اگر کسی که برای اسلام بچه‌اش را می‌دهد، ما هم آبروی‌مان را بدهیم.

این خبر در حال تکمیل است...
کد N423478

وبگردی