آفتاب
ایمیدرو:

توسعه طرحهای معادن و صنایع معدنی با اختصاص 30 هزار هکتار زمین

توسعه طرحهای معادن و صنایع معدنی با اختصاص 30 هزار هکتار زمین

تهران - ایرنا - سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) اعلام کرد: طرحهای معادن و صنایع معدنی ایران توسط بخش خصوصی با اختصاص 30 هزار هکتار زمین در قالب مناطق ویژه در سواحل جنوبی کشور توسعه می یابد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ایمیدرو، اراضی یادشده در استان های هرمزگان و فارس شامل ˈپارسیانˈ و ˈمنطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارسˈ و لامرد (جنوب استان فارس) با عنوان ˈمنطقه ویژه صنایع انرژی برˈ واقع شده اند.

در این مناطق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با آماده سازی زیرساخت ها و ارایه امکانات، خدمات و عرضه انرژی لازم، شرایط ایجاد و توسعه صنایع معدنی انرژی بر از سوی بخش خصوصی و خارجی را فراهم کرده به طوری که در منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس تاکنون سه میلیارد دلار سرمایه برای راه اندازی طرح ها، جذب شده است.

راه اندازی طرح هایی همچون فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب، فولاد صبا، آلومینیوم المهدی و هرمزآل، سبب جذب سرمایه به منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس شده است.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، راه اندازی منطقه ویژه صنایع انرژی بر در لامرد(جنوب استان فارس) و پارسیان(استان هرمزگان) را پیش رو دارد که هدف آن افزایش تولیداتی مانند آلومینیوم، سیمان و غیره با هدف توسعه صادارت غیرنفتی، افزایش درآمدهای ارزی، اشتغال و توسعه مناطق جنوبی کشور است. طرح های این مناطق با استفاده از انرژی گاز پالایشگاه های منطقه عسلویه توسعه خواهند یافت.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته و با هدف استفاده از مزیت گاز طبیعی عسلویه و دسترسی به مواد معدنی کشور، انتظار می رود در افق 1404 سالانه بیش از 10 میلیارد دلار صادرات از این مناطق ویژه صورت گیرد. میزان اشتغال این مناطق هم بیش از 50 هزار نفر پیش بینی شده است.

اقتصام (1)1559**1558
کد N423015

وبگردی