آفتاب

70 هزار آواره شیعی موصل به بغداد و شهرهای شیعه‌نشین منتقل شدند

70 هزار آواره شیعی موصل به بغداد و شهرهای شیعه‌نشین منتقل شدند

حدود 70 هزار آواره شیعه از تلعفر در جنوب غرب موصل که در دست تکفیری‌های داعش است از طریق فرودگاه اربیل به بغداد و سایر شهرهای شیعی‌نشین در جنوب عراق وارد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری Basnews، روز شنبه هزاران آواره شیعی از موصل و مناطق همجوار از اربیل به بغداد و سایر شهرها چون کربلا و نجف در جنوب عراق وارد شده‌اند. این انتقال با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و هیات کمک رسان سازمان ملل در عراق صورت گرفت.

نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی نظیر سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در عراق اقدامات منطقه کردستان را در میزبانی آوارگان و تامین نیازهای اولیه و اسکان دادنشان تایید کردند.

تمام طرف‌های مرتبط نیز موافقت کرده‌اند تا به تامین آب آشامیدنی سالم و برق برای کمپ آوارگان خضیر خارج از اربیل، بپردازند. این اردوگاه جدید برای آوارگانی تاسیس شده که از موصل و نواحی همجوار به خاطر حملات داعشی‌ها گریخته‌اند.

بنابه آمارهای غیررسمی، حدود 800 هزار عراقی که در داخل این کشور بی‌خانمان شده‌اند در حال حاضر در کرستان عراق ساکن شده‌اند که اکثرشان از استان‌های الانبار، فلوجه و موصل هستند.

انتهای پیام

کد N422963

وبگردی