آفتاب
گزارش خبری تصویری/

اوضاع غزه از نگاه دیدبان حقوق بشر/شهادت یک زن یا کودک در هر ساعت

اوضاع غزه از نگاه دیدبان حقوق بشر/شهادت یک زن یا کودک در هر ساعت

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: سازمان دیدبان حقوق بشر در حوزه اروپا و دریای مدیترانه با تشریح اوضاع نوارغزه اعلام کرد که در هر ساعت یک زن یا کودک در حمله صهیونیست ها به شهادت می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رژیم صهیونیستی 28 روز پیش به بهانه کشته شدن 3 صهیونیست توسط مبارزان فلسطینی جنگی نابرابر را علیه نوارغزه آغاز کرد. این رژیم برای توجیه حملات خود ادعا کرد که از خود در برابر موشک های مبارزان فلسطینی دفاع می کند و هدفی جز نابودی تونل های نوارغزه ندارد. تونل هایی که به دلیل محاصره چند ساله نوارغزه راهی برای انتقال غذا، دارو و نیازهای مردم این منطقه است اما اسرائیل مدعی است این تونل ها برای قاچاق سلاح به غزه استفاده می شود.

در طول 28 روز گذشته تاکنون هزار و 737 فلسطینی در حملات هوایی و زمینی صهیونیست ها به نوارغزه به شهادت رسیده اند و 9 هزار و 150 نفر نیز زخمی شده اند.

خبرگزاری معا به نقل از سازمان دیدبان حقوق بشر حوزه اروپا و دریای مدیترانه امروز در گزارشی اعلام کرد: یک سوم شهدای جنگ غزه زن و کودک هستند و از آغاز جنگ تاکنون به طور میانگین در هر ساعت یک زن یا کودک به شهادت رسیده است.

در این گزارش گفته شده است: نظامیان اسرائیلی منازل و تاسیسات غیر نظامی را در نوارغزه هدف قرار می دهند به طوری که از آغاز جنگ غزه تاکنون 3 منزل در هر ساعت به طور کامل تخریب شده است. طی این مدت ده هزار و 80 منزل در نوارغزه آسیب دیده است. هزار و 655 خانه به طور کامل و 8 هزار و 424 منزل به طور جزئی تخریب شده است.

در ادامه گزارش آمده است که در طول جنگ غزه تاکنون 118 مسجد هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند که 37 مورد آن به طور کلی تخریب شده اند. علاوه بر این 6 دانشگاه در نوارغزه از حملات صهیونیست ها در امان نمانده است.

سازمان مذکور به نقل از وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از ابتدای جنگ تاکنون از مجموع 55 مرکز بهداشتی درمانی 44 مورد را بسته است زیر این مراکز هدف حملات صهیونیست ها قرار گرفته اند و قادر به فعالیت نیستند.

کشتار کودکان و زنان و تخریب منازل، مساجد و مراکز درمانی بخشی از رویدادهای جنگ غزه است اما واقعیت دیگر این است که اوضاع معیشتی و اقتصادی نوارغزه در حال حاضر فاجعه بار است. بنا بر اعلام سازمان دیدبان حقوق بشر حوزه اروپا و دریای مدیترانه، 243 کارگاه تجاری و صنعتی در غزه به طور کامل تخریب شده است و این مسئله خسارتی بالغ بر 800 میلیون دلار به فلسطینی ها وارد کرده است. 478 میلیون دلار از این مبلغ خسارت مستقیم و بقیه جزء خسارت غیر مستقیم محسوب می شود.

رژیم صهیونیستی به این جنایات اکتفا نکرده است و با حمله به لوله های آب و فاضلاب و سرویس های بهداشتی صفحات جنایات خود را علیه ملت فلسطین سیاه تر کرده است. در طول جنگ غزه بیش از 8 هزار لوله آب و فاضلاب و سرویس های بهداشتی هدف حمله قرار گرفتند که این سرویس ها مورد استفاده 700 هزار فلسطینی بود.

شمار آوارگان فلسطینی ناشی از جنگ غزه بیش از 475 هزار نفر است و برخی از این افراد برای در امان ماندن از حملات وحشیانه صهیونیست ها به مدارس دولتی و مدارس وابسته به آنروا پناه برده اند غافل از اینکه برای رژیم کودک کش اسرائیل بیمارستان، مدارس، غیر نظامی و نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد فرقی نمی کند و همه چیز در تیررس موشک و خمپاره قرار دارد.

کد N422889

وبگردی