آفتاب

اذعان چین به داشتن موشک‌های هسته‌ای که به آمریکا می‌رسد

اذعان چین به داشتن موشک‌های هسته‌ای که به آمریکا می‌رسد

دولت چین اذعان کرد که موشک‌های بالستیک جدیدی در اختیار دارد که می‌تواند چندین کلاهک هسته‌ای را در سایر قاره‌ها حمل کرد و برد آن به ایالت متحده آمریکا نیز می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های دولت چین پیشتر در اختیار داشتن موشک بالستیک دونگ‌فنگ 41 (DF-41) را که بردی حدود 7500 مایل دارد و موشک بالستیک بین قاره‌ای است، تکذیب می‌کردند.

به گزارش بیزنس اینسایدر، دولت چین در سال 2012 این موشک را آزمایش کرد و گفت که قرار نیست پس از آزمایش آن هیچ کشورش را هدف قرار دهد. چین در ماه ژانویه همچنین یک موشک هایپرسونیک آزمایش کرد که سرعت آن بالاتر از سرعت صوت است و بار دیگر گفت که تلاش ندارد تا کشوری را هدف بگیرد.

پیشتر خبرگزاری دولتی چین در گزارشی به نقل از یک تحلیل‌گر نظامی گفته بود: در شرایطی که آمریکا به تقویت سیستم دفاع موشکی خود ادامه می‌دهد، توسعه نسل سوم موشک‌های هسته‌ای که قادر به حمل چندین کلاهک باشد، لازم است.

البته این گزارش بعدا از سایت گلوبال تایمز حذف شد. موشک دوربرد پیشین چین (DF-5A) که قادر به حمل تنها یک کلاهک با برد 7456 مایلی بود در سال 1971 آزمایش شد اما این موشک جدید در شرایطی رونمایی شده است که روابط میان واشنگتن پکن به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

چین در حال حاضر پس از آمریکا در رتبه دوم از نظر هزینه‌های دفاعی قرار دارد. این دو کشور اخیرا اتهاماتی را درباره جاسوسی و هک شبکه‌های دولت‌های یکدیگر مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N422876

وبگردی