آفتاب

ازسرگیری روند بازشماری آرا بدون حضور نماینده عبدالله/ ناظران انتخاباتی وارد کابل شدند

ازسرگیری روند بازشماری آرا بدون حضور نماینده عبدالله/ ناظران انتخاباتی وارد کابل شدند

ازسرگیری روند بازشماری آرا بدون حضور نماینده عبدالله و آمدن ناظران انتخاباتی بین المللی به کابل از جمله تحولات افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های افغان گزارش دادند که ناظران ارشد و کارشناسان انتخاباتی بین المللی برای پایان دادن به بحران انتخابات به کابل آمده اند و شمار این ناظران به 200 نفر افزایش یافته است.

بر این اساس مشاور ارشد انتخاباتی سازمان ملل متحد نیز به کابل آمده است تا به جنجال ها بر سر روند بازشماری 100 درصدی آرا پایان دهد.

از سوی دیگر نماینده جدید آمریکا برای افغانستان و پاکستان با هر دو نامزد ریاست جمهوری دیدار و وزیر خارجه آمریکا نیز با عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی گفتگوی تلفنی کرده است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزایش ناظران بین المللی را در تسریع روند تفتیش آرا بسیار سودمند معرفی کرده است.

این درحالیست که روند بازشماری 100 درصدی آرا امروز یکشنبه بدون حضور نماینده عبدالله از سر گرفته شده است.

قرار بود روز گذشته پس از تعطیلات عید سعید فطر بازشماری از سرگرفته شود اما به درخواست عبدالله این روند 24 ساعت به تعویق افتاد.

بازشماری آرا ساعت ٨ صبح امروز در حضور ناظرين ملى و بين المللى و نمايندگان تيم تحول و تداوم در حالی آغاز شده است که نمايندگان تيم اصلاحات و همگرايى به رهبرى عبدالله حضور ندارند.

مسئولان تيم اصلاحات و همگرايى روز گذشته گفته بودند که به دليل در نظر گرفته نشدن پيشنهادات و نظريات آنان در لايحه ابطال آرا در روند از سرگيرى بازشماری آرا شرکت نخواهند کرد.

کد N422731

وبگردی