آفتاب

اسرائیل: سرباز ما کشته شده است

اسرائیل: سرباز ما کشته شده است

اسرائیل تایید کرده است هدار گولدین، سرباز ارتش این کشور که پیش تر گمان می رفت به اسارت نیروهای مسلح حماس درآمده باشد، کشته شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بی بی سی، رژیم صهیونیستی کشته شدن سرباز خود را تایید کرده است ، حماس پیش‌تر اعلام کرده بود که از سرنوشت این سرباز صهیونیستی بی خبر است و گمان می کند او کشته شده باشد.
احتمال به اسارت درآمدن این سرباز یکی از دلایل شکسته شدن آتش بس ۷۲ ساعته بود که در نخستین ساعات صبح دیروز (جمعه) آغاز شد اما فقط چند ساعت دوام آورد.

در همان هنگام احتمال اسیر شدن هدار گولدین، بر شدت گرفتن دوباره آتش باری میان صهیونیست ها و حماس تاثیر گذاشت.

با شدت گرفتن این حملات در دو روز گذشته بیش ۲۰۰ فلسطینی که اغلب غیرنظامی بودند کشته شدند.

روز گذشته و پس از ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر به اسارت درآمدن یک سرباز این کشور، حماس اعلام کرد ارتباط خود با گروه عملیاتی در منطقه مورد اشاره اسراییل را از دست داده است و چنانچه حتی هدار گولدین توسط این گروه عملیاتی حماس اسیر شده باشد احتمالا همه آنها در حمله هوایی صهیونیست ها کشته شده‌اند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه (هشتم ژوییه) بیش از ۱۶۵۰ فلسطینی کشته شده‌اند؛ اکثریت آنان غیرنظامی بودند و نزدیک به ۳۰۰ کودک نیز در میان آنها وجود داشت.

در طرف مقابل هم ۶۳ سرباز و سه غیرنظامی در فلسطین اشغالی کشته شده‌اند.

اکنون با تایید خبر کشته شدن سرباز صهیونیستی ممکن است دو طرف با برقراری آتش‌بسی جدید موافقت کنند.

جنگ جاری رژیم صهیونیستی  و غزه  از ۲۶ روز پیش آغاز شده است.

به گفته منابع بهداشتی در غزه، در این مدت علاوه بر ۱۶۵۰ فلسطینی که کشته شده‌اند ۸۹۰۰ نفر مجروح و بیش از یک چهارم از جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری این ناحیه هم مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

52261

کد N422720

وبگردی