آفتاب
اراکی:

وحدت، از بنیادهای تفکر اسلامی و هویت انقلاب ماست

وحدت، از بنیادهای تفکر اسلامی و هویت انقلاب ماست

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شعار وحدتی که امام (ره)، مقام معظم رهبری و قانون اساسی ما بر آن تاکید دارد از بنیادهای تفکر اسلامی و هویت انقلاب ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی در مراسم رونمایی از مجموعه هشت جلدی کتاب جهان اسلام که در مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار جزایری معاون امور فرهنگی و بسیج ستادکل نیروهای مسلح، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و سردار صفوی مشاور مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار کرد: در منابع دینی ما مساله وحدت جامعه دینی و توحیدی و اسلامی به عنوان یک اصل بنیادی تلقی شده که با اسلامیت گره خورده و اسلامیت جامعه به وحدت آن پیوند خورده است.

وی با بیان این‌که «جامعه‌ای که متفرق می‌شود جامعه اسلامی نیست» افزود: خاصیت اصلی اسلام، وحدت‌آفرینی است و در قرآن نیز شکل‌گیری جامعه اسلامی با شکل‌گیری وحدتی است که آغازش با وحدت اعتباری و قراردادی بوده است. وحدتی که ابتدا با شهادتین به وجود می‌آید و التزام به اطاعت و رهبری در دستور آن است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از وحدت اسلامی به عنوان اخوت و برادری یاد و بر ضرورت وحدت مسلمین تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N422559

وبگردی