آفتاب
سردار سرلشکر صفوی:

تحت سلطه بودن، تحمل نمی‌شود/جهان اسلام در نقش خود بازنگری کند

تحت سلطه بودن، تحمل نمی‌شود/جهان اسلام در نقش خود بازنگری کند

دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا بر ضرورت همگرایی کشورهای جهان اسلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سرلشکر صفوی در مراسم رونمایی از آخرین کتاب خود با عنوان دوره هشت "جهان اسلام" اظهار کرد: هم‌اکنون جهان در حال گذار از یک پیچ تاریخی است. جهان اسلام امروز در یک گذار ژئوپلتیکی قرار گرفته است.

وی با طرح این پرسش که "سهم بازیگران قدرتمند جهانی و نظام سرمایه‌داری و رژیم صهیونیستی در تعیین رویدادهای منطقه‌ای چیست و چرا این رویدادها در قاره آمریکا و اروپا رخ نمی‌دهد؟" افزود: جهان اسلام در نقطه عطف راهبردی قرار گرفته است و آینده دولت‌ها و ملت‌های اسلامی در روندهای کلان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان معاصر و جهان اسلام با یکدیگر رقم خواهد خورد.

مشاور مقام معظم رهبری افزود: عدم توازن شمال و جنوب، فقر و غنا، امنیت و ناامنی، دموکراسی در غرب و دیکتاتوری در برخی کشورهای اسلامی و استقلال و تحت سلطه بودن دیگر تحمل نخواهد شد و جهان اسلام باید در نقش خود بازنگری کند.

صفوی ادامه داد: اقدامات کشورهای سلطه‌گر متوجه همه کشورهای اسلامی است که از حدود یکصد سال پیش فکر بلعیدن منابع کشورهای اسلامی در محافل اروپایی و آمریکا شکل گرفت و راه سلطه غرب در بلعیدن منابع کشورهای اسلامی بوده و کشورهای اسلامی از آفریقا تا آسیا مورد تهدید هستند و همه ملت‌ها و دولت‌های اسلامی باید به فکر بیفتند تا به همگرایی دست پیدا کنند.

وی با اشاره به برخی برتری‌های کشورهای اسلامی مانند دارا بودن 22 درصد خشکی از جهان، موقعیت برتر ژئوپلتیکی کشورهای اسلامی، وجود فرهنگ، تمدن و ائویدلوژی اسلامی، دارا بودن 75 درصد نفت و 57 درصد گاز جهان تا سال 2005، ادامه داد: همه اینها می‌تواند زمینه‌ساز تشکیل قطب جدید جهانی به عنوان یک قدرت باشد که البته نیاز به عزم کشورهای اسلامی و در طراحی این راهبرد نهایی این مسأله باید مفروض باشد که کشورهای سلطه‌گر در برابر این همگرایی کارشکنی خواهند کرد.

دستیار و مشاور ارشد فرمانده کل قوا در پایان تاکید کرد: عزت و اقتدار ناشی از همگرایی اسلامی که نیازمند به شجاعت رهبران اسلامی و مقاومت ملت‌های اسلامی است، به نفع همه کشورهای اسلامی و جهان اسلام است.

انتهای پیام

کد N422500

وبگردی